ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးေနပံု
ေဆးမင္ေၾကာင္ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦး အခ်ိန္ေလာက္ကတည္းက ေရွးျမန္မာေတြ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္ ထိုးတဲ့ဓေလ့ရွိေနႏွင့္ၿပီလို႔ မွန္းဆရပါသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ဦး နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီႏွင့္ ပုရပိုက္မ်ားတြင္ ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ အၾကမ္းအားျဖင့္ ထိုးကြင္း နဲ႔ မင္ေၾကာင္ လို႔ ႏွစ္မ်ဳိးခြဲျခားၿပီးေျပာရမည္။
အလွအပအေနနဲ႔ ထိုးကြင္းထိုးျခင္း သိဒိၶတင္၊ ပီယေျမာက္ အေဆာင္အျဖစ္ မင္ေၾကာင္ထိုးျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါသည္။ ေရွးျမန္မာ ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးေနပံု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေႏွာင္းမင္းမ
်ားလက္ထက္၌ လူ႕ခႏၶာေပၚတြင္ အမွတ္အသားျပဳမႈကို ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးႏွံ၍ အမွတ္အသားျပဳေလ့ရွိေၾကာင္း အမွတ္ အသားမွာ ႏွစ္မ်ဳိးရွိၿပီး အေကာင္းဘက္ေရာ အဆိုးဘက္တြင္ပါ သံုးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုေခတ္အခါက ခိုးသားဓားျပမ်ားကို အဆံုးစီရင္ေလ့ရွိၿပီး အဆံုးစီရင္မခံရသည့္ ခိုးသား ဓားျပမ်ားကို နဖူးတြင္ ‘ဓားျပ’ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ‘သူခိုး’ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ လက္ဖ်ံတြင္ ‘ေနာက္မဆိုးနဲ႔’ ဟူ၍လည္းေကာင္း ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးလႊတ္ၿပီး အဆိုးဘက္တြင္ အမွတ္ အသားျဖင့္ အသံုးျပဳခဲ့သည္ဟု သိရွိရသည္။ ျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္တြင္ အၿမဲတမ္း တပ္မေတာ္ဖြဲ႕စည္းျခင္း မရွိခဲ့ေသာ္လည္း ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ အၿမဲတမ္း တပ္အခ်ဳိ႕ ဖြဲ႕စည္းထားခဲ့သည္။ လႊတ္႐ံုးႏွင့္ ေရႊနန္းေတာ္အတြက္ လတ္တေလာ အသံုးမျပဳ လိုသည္မ်ားမွာ လယ္ယာကိုင္းကြၽန္း လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ေနထိုင္ၾကရသည္။ ယင္းတို႔ကို အစုအဝန္းျဖင့္ သတ္မွတ္ထားရာ မင္းမႈထမ္းတို႔ လည္ကုပ္တြင္ ေဆးထိုးကာ အမွတ္အသား ျပဳထားသျဖင့္ ‘ေဆးထိုးထမ္း’ ဟူ၍ေခၚသည္။ ေသနတ္စြဲ အမႈထမ္းတို႔မွာလည္း လည္ကုတ္၊ လက္ဖမိုးတို႔ေပၚ၌ ‘နတ္ဘီလူး လက္ယာသံလ်က္ထမ္း’ ျခေသၤ့႐ုပ္မ်ား ေဆးေတာ္ ေရးမွတ္ထားၾကသည္။အာဏာပါးကြက္သားမ်ားဟု ေခၚေသာ ရာဇဝတ္ အမႈထမ္းမ်ားမွာလည္း ပါးတြင္အကြက္ႀကီးမ်ား ေဆးထိုးထားၾကရသည္။ ၄င္းအမႈထမ္းမ်ားကို ‘ပါးကြက္’ ဟူ၍ ေခၚသည္။ ထိုပါးကြက္တို႔မွာ ပါးႏွစ္ဖက္တြင္ မင္နက္ျဖင့္ ဒဂၤါးဝိုင္းအရြယ္ခန္႔ ထိုးႏွံထားၾကသည္။ ရင္ဘတ္တြင္လည္း ‘သူသတ္’ ဟူ၍ စာတန္းကို မင္နက္ျဖင့္ ထိုးႏွံထားၾကရသည္။ ဂဠဳန္ဆရာစံက သူပုန္ထေသာအခါတြင္ ဂဠဳန္တပ္သားမ်ားကို ‘က’တပ္သား၊ ‘ခ’တပ္သားဟု ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးကာ အမွတ္အသားျပဳ ခြဲျခားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္ ေခတ္ေကာင္းခဲ့စဥ္က အမ်ဳိးသမီးမ်ားလည္း အားက်မခံ ဝင္ထိုးခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထိုသို႔ထိုးရာတြင္ ေပါင္တစ္ဖက္၌ ငံုး႐ုပ္၊ တစ္ဖက္၌ ၾကက္႐ုပ္ တစ္ဖက္တစ္႐ုပ္စီ ထိုးႏွံၾကျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ မွိန္းကဲ့သို႔ အခြစုတ္ျဖစ္ေသာ ျမန္မာစုတ္ျဖင့္ထိုးေသာ ေဆးမင္ေၾကာင္ေခတ္ ေမွးမွိန္ခ်ိန္တြင္ ဓာတ္ခဲအားသံုး အပ္ျဖင့္ထိုးေသာ မင္ေၾကာင္႐ုပ္မ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာၾကာၿပီးမွသာ အဝတ္ခ်ဳပ္အပ္ျဖင့္ ထိုးေသာ ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးနည္း အသစ္ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ထိုနည္း ႏွစ္နည္းႏွင့္ ထိုးေသာ ေဆးမင္ေၾကာင္မ်ားသည္ အားလံုးနီးပါး အလွအပ သက္သက္သာ ထိုးခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေၾကာင္တက္၊ ေၾကာင္ဆင္း၊ ေၾကာင္ဖီလာ ဆိုတဲ့ ေၾကာင္႐ုပ္ေတြကို မင္ေဆးနဲ႔ ထိုးတာေၾကာင့္ မင္ေၾကာင္ ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရျဖစ္လာတယ္လို႔ သုေတသီမ်ားက မွန္းဆၾကတယ္။ မင္ေၾကာင္ထိုးတဲ့အခါ ရင္အုပ္၊ ေနာက္ေက်ာ၊ ေျခသလံုး၊ ပုခံုး၊ လက္ေမာင္း၊ လက္ဖ်ံေတြကစၿပီး ဦးေရခြံပါမက်န္ တကိုယ္လံုး ေနရာမ်ဳိးစံုမွာ ထိုးပါတယ္။ အင္းကြက္ေတြ၊ ဂါထာ စာတန္းေတြနဲ႔ အ႐ုပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို မင္နီ၊ မင္နက္ေတြနဲ႔ ထိုးေလ့ရွိတယ္။ အမ်ဳိးအစား အင္မတန္စံုေတာ့ မင္ေၾကာင္ဆရာတဦးထဲက ထိုးထားတာေတာင္မွ တေသြမသိမ္းတူတဲ့ မင္ေၾကာင္ေတြကို ရွာေတြ႔ဖို႔ မလြယ္ကူပါ။ မိန္းမသားေတြမွာလည္း လက္ေကာက္ဝတ္ေနရာေတြမွာ စားခြက္ႏိႈက္အေဆာင္ဆိုၿပီး ထိုးတတ္ၾကေသးတယ္။ စြဲလမ္းမႈကို အေျခခံ၍ ထိုးျခင္းမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္အထက္ပိုင္းတြင္ ထိုးေလ့ရွိၾကသည္။ နတ္႐ုပ္၊ ဘီလူး႐ုပ္မ်ား၊ အျခားအ႐ုပ္မ်ားကို မႏၲာန္စာလံုးမ်ား ၿခံရံ၍ ထိုးခဲ့ၾကသည္။ အင္းကြက္မ်ားတြင္ အင္းစာမ်ားသြင္း၍ျဖစ္ေစ၊ စာလံုးမ်ားခ်ည္းျဖစ္ေစ ထိုးႏွံၾကသည္။ အခ်ဳိ႕လည္း လွ်ာေပၚတြင္ပါ ထိုးႏွံၾကေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ အစက္အ ေျပာက္မွ်သာ အထိုးခံႏိုင္ေပသည္။ စြဲလမ္းမႈကိုအေျခခံ၍ အေဆာင္အျဖစ္ ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးႏွံၾကရာတြင္ ခႏၶာကိုယ္အထက္ပိုင္းတြင္သာ ေဆးအနီျဖင့္ အထိုးမ်ားတတ္ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ ရံဖန္ရာခါ၌လည္း အနက္ေရာင္ျဖင့္ ထိုးတတ္ၾကေသးသည္။ လက္ယာဘက္ လက္ဆစ္၊ လက္ဖမိုးလက္ေကာက္ဝတ္မ်ားတြင္ ေတြ႕ရေလ့ရွိေသာ ေဆးမင္ေၾကာင္ အနီစက္၊ အနက္စက္မ်ားႏွင့္ ေျခမ်က္စိဝန္းက်င္တြင္ ေတြ႕ျမင္ရေသာ အနက္စက္မ်ားမွာ အေဆာင္သေဘာျဖင့္ ထိုးၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေရွးဘုရင္ေခတ္က ရာဇဝတ္သားေတြရဲ႕ လက္ဖ်ံ၊ နဖူး စတဲ့ေနရာေတြမွာ အမ်ားျမင္သာေစဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ‘ငမိုးသီး၊ မဆိုးနဲ႔၊ မမိုက္နဲ႔’ စသျဖင့္ လူဆိုးမွတ္တမ္းေတြကို မင္ေၾကာင္နဲ႔ ထိုးေလ့ရွိတယ္။ ထိုးကြင္းလို႔ေခၚတာကေတာ့ အကြင္းအကြင္း အဝိုင္းပံုစံေတြထဲမွာ အ႐ုပ္မ်ဳိးစံုကို မင္ေဆးနဲ႔ ထိုးထားတာေၾကာင့္ပါ။ ထိုးကြင္းအရြယ္က ၁ လက္မခြဲကေန ၂ လက္မတမတ္ေလာက္အထိ ရွိတယ္။ ေရွးက်တဲ့ ထိုးကြင္းေတြက အရြယ္ပိုႀကီးၿပီး၊ ေနာက္ပိုင္းက်လာရင္ ထိုးကြင္းအရြယ္ေတြက ငယ္ငယ္လာတယ္။ ထိုးကြင္းမထိုးခင္ ေလးေထာင့္အကြက္ေတြနဲ႔ အကြင္းပံုစံကို အရင္မင္နဲ႔ေရးၿပီး ရာထားပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ထိုးကြင္းဆရာေတြက အလြတ္ထိုးတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေခတ္မွာေတာ့ လက္ပံဆူးေပၚမွာ အဆင္သင့္ထြင္းထားတဲ့ အ႐ုပ္ကို မင္သုတ္၊ ပံုႏွိပ္ၿပီး ေကာက္ေၾကာင္းပံုစံအတိုင္း ထပ္ထိုးတာလည္းရွိတယ္။ ထိုးကြင္းထဲမွာ အထိုးအမ်ားဆံုးအ႐ုပ္က ဘီလူး႐ုပ္ပါ။ ဘီလူးစက္နင္း၊ အလံကိုင္၊ တံခြန္လႊား၊ သံလွ်က္ထမ္း၊ ဘီလူးေခါင္းတံုး စတဲ့ ဘီလူး႐ုပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ ခါးပတ္ပတ္လည္ကစလို႔ ဒူးဆစ္နားဆီမွာဆံုးတဲ့ ထိုးကြင္းကိုေတာ့ ျမန္မာေယာက္်ားသားေတြပဲ ထိုးေလ့ရွိတယ္။ ထိုးကြင္းရွိမွ ေယာက္်ားဟန္ပန္ပီသတယ္လို႔ ယူဆၾကတဲ့ေခတ္ဆိုေတာ့ ေရာင္ႀကီးေဗြ၊ ေရာင္တေစာင္းထံုးတဲ့ၿပီး ခါးေတာင္းက်ဳိက္နဲ႔ ျခင္းအယိုင္ခတ္ၾကတဲ့အခါျဖစ္ျဖစ္၊ အေပ်ာ္သေဘာနဲ႔ နပန္းလံုးၾကတဲ့အခါျဖစ္ျဖစ္၊ ထိုးကြင္း မထိုးရေသးရင္၊ ေပါင္ေတြလံုးခ်င္းအတိုင္း ေျပာင္ေျပာင္ႀကီးျမင္ေနရတာကို ရွက္စႏိုးျဖစ္တတ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားအားျဖင့္ ၁၂ ႏွစ္သား၊ ၁၄ ႏွစ္သားေလာက္မွာ ထိုးကြင္းထိုးၿပီးေနၾကၿပီ။ ၁ဝ ႏွစ္သားေလာက္က စၿပီး ၁၇ ႏွစ္သား ေလာက္အတြင္းမွာ ထိုးေလ့ရွိပါတယ္။ ျမန္မာအမ်ဳိးသားမ်ားသည္ ေရွးဦးပိုင္းတြင္ အေဆာင္သေဘာျဖင့္ ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးခဲ့ရာမွ ေနာင္ေသာ္ အလွအပ သေဘာသို႔ ေရြ႕ေလ်ာလာခဲ့သည္။ ၄င္းမွတစ္ဖန္ ထိုးကြင္းရွိမွ ေယာက္်ားပီသသည္ဟူေသာ သေဘာထားမ်ား ဝင္ေရာက္လာခဲ့ေပရာ ထံုးတမ္းစဥ္လာသေဘာ သက္ေရာက္သြားေပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ခ်င္းအမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ မ်က္ႏွာတစ္ျပင္လံုး မည္းေမွာင္ေနေအာင္ ပါးရဲထိုးခဲ့ၾကဖူးသည္။ ခ်င္းအမ်ဳိးသမီးတို႔တြင္ ပါးရဲမပါေသာ အမ်ဳိးသမီးသည္ ပြဲမဝင္၊ မတင့္တယ္ဟု သေဘာထားခဲ့ၾကသည္။ ေနာင္အခါကာလ ေရြ႕ေလ်ာၿပီး ပါးေၾကာင္၊ ပါးၾကားျဖင့္ စတိသေဘာထိုးျခင္းသို႔ သက္ေရာက္ သြားေတာ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးျခင္း အစမွာ အယူအဆသံုးမ်ဳိး ကြဲျပားလ်က္ရွိၿပီး ပုဂံေခတ္အရည္းႀကီးမ်ားက စခဲ့သည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သေရေခတၱရာ ဥတၱမ သီရိမေထရ္က စခဲ့သည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ထိုးကြင္းအစ ေမာင္ကံက ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သံုးမ်ဳိးကြဲျပားလ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။ ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးရာတြင္ အထက္ေဆး၊ ေအာက္ေဆးဆိုၿပီးေတာ့လည္း ရွိခဲ့ေသးသည္။ အထက္ေဆးတြင္ ဘုရားေဆး၊ နတ္ေမွာ္ ေဆး၊ ဝိဇၨာေမွာ္ေဆးဟူ၍ရွိၿပီး ေအာက္ေဆးတြင္ ကာယသိဒၶိေဆး၊ ပီယသိဒၶိေဆးဟူ၍ ထိုးၾကသည္ဟု သိရသည္။ ေရွးအခါက ေပါင္တြင္ထိုးကြင္းမရွိသူကို မိန္းကေလးမ်ားက မႏွစ္သက္ၾကသည့္ အတြက္ ‘ေပါင္ျဖဴခ်င္း မယူခ်င္ဘူး’ ဟုျငင္းေလ့ရွိၾကရာ အမ်ဳိးသားမ်ားမွာ မ်က္ရည္ေတာက္ေတာက္ယို၍ ထိုးကြင္း ထိုးခဲ့ၾကရသည္ဟု သိရသည္။ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္ထိုးရာတြင္ ခ်စ္သူမိန္းကေလးက ေထာင္ပုဆိုး၊ ရာပုဆိုးဟူ၍ မင္ခံပုဆိုးကို ေပးၾကရသည္ဟုလည္း သိရသည္။ မင္ခံပုဆိုးမွာ ထိုးကြင္းထိုးရာတြင္ မင္ႏွင့္ေသြးမ်ား ေရာေထြးေနၿပီး ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္းမွာ ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ ထြက္သည့္အတြက္ ခႏၶာကိုယ္ေအာက္တြင္ ခံထားရေသာ ပုဆိုးျဖစ္သည္။ ၄င္းပုဆိုးကို ခ်စ္သူမိန္းကေလးမွ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးၾကရသည္ဟူ၍ သိရသည္။ အေၾကာင္းမွာ မိမိ၏ ခ်စ္သူအမ်ဳိးသားမွာ ေယာက္်ားပီသသည္ကို ဂုဏ္ယူၾကသည့္ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္ထိုးေသာ အခ်ိန္၌ အခ်ဳိ႕မွာ မထႏိုင္ေတာ့ဘဲ မင္ေၾကာင္႐ံုထဲမွ ကတ္ျဖင့္ ဆြဲထုတ္ယူရသူမ်ားရွိသလို အခ်ဳိ႕လည္း လူတြဲထုတ္ရသူမ်ားရွိသည္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ အံခဲလ်က္ အကူအတြဲမပါဘဲ ထြက္လာႏိုင္သည္။ မင္ေၾကာင္ထိုးၿပီး အျပင္သို႔ ထြက္လာသူတိုင္း လက္ခေမာင္းခတ္၍ ‘ငါေယာက္်ားေဟ့၊ ယွဥ္ရဲသူထြက္ခဲ့’ဟု ေလာကႀကီးကို စိန္ေခၚသည့္ သေဘာျဖင့္ လက္ခေမာင္း သံုးႀကိမ္ျပည့္ေအာင္ ခတ္ရသည္။ ကတ္ျဖင့္ထြက္လာသူကို ‘အဝါခတ္’ ဟုေခၚသည္။ အကူအတြဲျဖင့္ ထြက္လာသူကို ‘အေျမႇာင္ခတ္’ဟုေခၚသည္။ တစ္ကိုယ္တည္းထြက္လာသူကို ‘အထီးခတ္’ ဟု ေခၚသည္။ ၄င္းမင္ခံပုဆိုးကို တစ္သက္တာ ဂုဏ္ယူႏိုင္ရန္အတြက္ အမ်ဳိးသားမ်ားက မိမိ၏ခ်စ္သူ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ျပန္ေပးေလ့ရွိၾကသည္ ဟုလည္း သိရသည္။ ထိုးကြင္းမထိုးသူမ်ားကို မိန္းကေလးရွင္မ်ားကလည္း ေလာကဓံ၏ အထုအေထာင္းကို မခံႏိုင္သူဟူ၍ မိမိ၏ သမီးမိန္းကေလးႏွင့္ ေပးစားရန္ ဝန္ေလးခဲ့ၾကသည္ ဟုလည္း သိရသည္။ ထိုးကြင္းမထိုးသူမ်ား အိမ္ေထာင္ျပဳလွ်င္ ‘ေပါင္ျဖဴခ်င္း ေသမင္းေခၚတတ္တယ္’ ဟူ၍ ဆိုၾကသည္။ ‘ေပါင္ျဖဴစင္းမို႔ နတ္စိမ္းပြယ္ရတယ္၊ မင္ေၾကာင္စိမ္းမို႔ ပ်ဳိသိမ္းပါရမယ္’ ဟူေသာ စကားေၾကာင့္ ေယာက္်ားမပီသေသာ ေပါင္ျဖဴသူကို ယူမိလွ်င္ ႐ိုးရာနတ္ကို ေတာင္းပန္ပသရသျဖင့္ မင္ေၾကာင္စိမ္းႏွင့္ လူကိုသာ ယူေတာ့မည္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ဝက္၊ ေၾကာင္၊ ဥေဒါင္း၊ လိပ္၊ ငွက္ေတာ္၊ ေမ်ာက္၊ ေဇာ္၊ ငံုး အ႐ုပ္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပန္းခက္နဲ႔ အကြက္အဆင္ေတြကိုလည္း ထိုးကြင္းဆရာက လက္စြမ္းျပတဲ့အေနနဲ႔ေရာ၊ ကြက္လပ္ျဖည့္တဲ့အေနနဲ႔ေရာ အစံုထိုးပါတယ္။ တျခားအ႐ုပ္ေတြက ဘီလူး႐ုပ္ေလာက္ေတာ့ လက္မဝင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ထိုးကြင္းတခုမွာ “မင့္ဟာက ဝက္ကုန္းေတြပဲ မ်ားေနတာပါကြာ” လို႔ အေဝဖန္ခံရရင္၊ ထိုးကြင္းဆရာက လက္ရာခိုထားတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ဒူးစြတ္ ဆိုတာက ဒူးအထက္နားမွာ ထိုးကြင္းကို လက္စသတ္တဲ့အခါ ထိုးတဲ့ပံုစံကို ေခၚပါတယ္။ အ႐ုပ္ေဘးက ပတ္ဝိုင္းထားတဲ့စက္ဝိုင္းကို စာရံ လို႔ ေခၚတယ္။ အင္းစာ နဲ႔ စမေတြ၊ ဂဏန္းေတြကို ပတ္ဝိုင္းၿပီးထိုးရာက ဆင္းသက္လာတဲ့ စကားလံုးပါ။ စာရံမွာထိုးထားတဲ့ ေလးေထာင့္ရွည္ရွည္ အတံုးငယ္ကေလးေတြရဲ႕ အက်ဥ္းအက်ယ္ျဗက္ကိုၾကည့္ၿပီး သံုးတဲ့စုတ္အရြယ္အစားကို သိႏိုင္တယ္။ စုတ္ေတြကို ေၾကးနဲ႔လုပ္ထားၿပီး အသြားက အခၽြန္မဟုတ္၊ အျပားပါ။ အတန္းလိုက္၊ ေဒါင္လိုက္စိပ္ထားတဲ့ အသြား ၂ ခြကေန ၁ဝ ခြ၊ ၁၂ ခြ အထိ ပါတယ္။ စုတ္ရဲ႕ေခါင္းပိုင္းေတြကို စိတ္ကူးရသလို အလွအပေတြနဲ႔ ထုထားေလ့ရွိတယ္။ နတ္႐ုပ္ပံုစံနဲ႔ အေတြ႔ရ မ်ားတယ္။ ထိုးကြင္းအထိုးခံရတာ မသက္သာလွပါ။ အသြား ၁ဝ ခြ၊ ၁၂ ခြပါတဲ့ ေၾကးစုတ္ႀကီးနဲ႔ ေသြးေပါက္ေပါက္က်ေအာင္ထိုးမွ အ႐ုပ္စြဲတယ္။ ထိုးကြင္းအထိုးခံေနတုန္းမွာ ကြမ္းသီးမာမာတလံုးကို အလံုးလိုက္အံသြားနဲ႔ ခဲထားတာေတာင္မွ တခြမ္းခြမ္းနဲ႔ ကြဲေအာင္ကိုက္မိတဲ့အထိ နာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေပါင္တဖက္ကို တမနက္ခင္းနဲ႔ အၿပီးထိုးေပမယ့္၊ ခံရတဲ့ ဒဏ္ခ်က္ျပင္းတာေၾကာင့္ အနာယဥ္းၿပီး ဖ်ားတတ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တပတ္၊ ၁ဝ ရက္ေလာက္ျခားၿပီးမွ ေနာက္တဖက္ ထိုးေလ့ရွိတယ္။ တေန႔တည္းနဲ႔ ႏွစ္ဖက္စလံုး အထိုးခံႏိုင္တဲ့သူေတြလည္းရွိတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ အနာမခံႏိုင္ေတာ့လို႔ ထိုးေနရင္း လက္စသတ္မၿပီးခင္ ထေျပးတာေၾကာင့္ တဝက္တပ်က္ပဲထိုးထားၿပီး ေၾကာင္သြားတဲ့ ထိုးကြင္းေၾကာင္၊ အင္းေၾကာင္ေတြလည္းရွိသတဲ့။ ျမန္မာဘုရင္လက္ထက္က စစ္မႈထမ္းဖို႔ ဆင့္ေခၚခံရတဲ့အခါမ်ဳိးမွာ ထိုးကြင္းမထိုးရေသးရင္ အခက္အခဲ ေတြ႔ၾကရတယ္။ ထိုးကြင္းထိုးဖို႔ကလည္း အခ်ိန္မရွိေတာ့ ထိုးကြင္းပံုစံအတိုင္း ေပါင္ႏွစ္ဖက္မွာ မင္ေဆးနဲ႔ ေရးသြားၾကသတဲ့။ ဒီအတိုင္းေနရင္ေတာ့ ခါးေတာင္းက်ဳိက္နဲ႔ဘာနဲ႔ ဟန္မပ်က္ဖူးေလ။ တကယ္စစ္ခ်ီရလို႔ ေခ်ာင္းေတြ ကန္ေတြကို ျဖတ္ကူးၾကရတဲ့အခါ ေဆးေတြက ေရနဲ႔ေမ်ာကုန္ေရာ။ ဒါေၾကာင့္ ေရွးက ေမတၱာစာ ေရးေပးတဲ့အခါ ေမာင့္ေမတၱာက ခိုင္ၿမဲပါတယ္၊ ေရမွာေမ်ာတတ္တဲ့ အေယာင္ေဆာင္ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္မ်ဳိး မဟုတ္ပါလို႔ ၫႊန္းဆိုဂုဏ္တင္တတ္ၾကတယ္။ ၂ဝ ရာစု ေစာေစာပိုင္းကစၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ျမန္မာေယာက္်ားေတြမွာ ေရာင္ထံုးထားတဲ့ဓေလ့နဲ႔အတူ၊ ထိုးကြင္းထိုးတဲ့ဓေလ့လည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့တယ္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ လက္ေဝွ႔သမားေတြေလာက္ကလြဲရင္၊ ထိုးကြင္းဗလာ မိေမြးတိုင္း၊ ဖေမြးတိုင္း ေပါင္ေခါင္းတံုးအျဖစ္နဲ႔ပဲ ေနၾကေလေတာ့တယ္။ ေရာင္ႀကီးေဗြ ေနရာမွာလည္း ဘိုေက ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ဘိုေက ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရက ေတာ္ေတာ္ပဲေခတ္စားခဲ့ဖူးတယ္။ လူပ်ဳိလူရြယ္ေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ စကားလံုးအျဖစ္ သံုးခဲ့ၾကဖူးတယ္။ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ရဲ႕ သီခ်င္းေတြမွာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ အေဆာင္အျဖစ္ထိုးတာနဲ႔ အလွအပအျဖစ္ မင္ေၾကာင္ထိုးတဲ့ အေလ့အထကေတာ့ ျမန္မာျပည္ထဲမွာ ဒီကေန႔အထိ ရွိေနပါတယ္။ အေဆာင္အျဖစ္ ႐ိုးရာနည္းအတိုင္း မင္ေၾကာင္ထိုးေနၾကဆဲပါ။ (၂ဝ)ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္မွ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္ ထိုးသည့္ ဓေလ့သည္ ျမန္မာျပည္တြင္ တျဖည္းျဖည္း ပေပ်ာက္လာေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ ေရာဂါ ကူးစက္ခံရျခင္း၊ ထိုးကြင္းထိုးသူမ်ားကို မိန္းကေလးအမ်ားစု ရြံေၾကာက္လာၾကျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အဓိက ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးၾကရာတြင္ တခ်ဳိ႕မွာ အလွအပသက္သက္သာ ထိုးၾကေလ့ ရွိၾကေတာ့သည္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ဒီကေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔အျပား ၿမိဳ႕ေတြ ရြာေတြမွာေတာ့ ေရွး႐ိုးပံုစံေတြကို ေခတ္သစ္ပံုစံ အလွထိုး မင္ေၾကာင္ေတြက အစားထိုးဝင္ေရာက္ေနခဲ့တာၾကာၿပီ။ ပြဲလမ္းေတြရွိရင္ လမ္းေဘးေတြမွာ ေၾကာ္ျငာဒီဇိုင္း ပံုေတြေထာင္ထားလို႔ ဘက္ထရီအားသုံး စက္ကေလးေတြနဲ႔ ထိုးေပးေနတဲ့ ၁၂ ပြဲေစ်းလိုက္ မင္ေၾကာင္ ဆရာေတြကအစ၊ ၿမိ္ဳ႕ႀကီးေတြမွာ ဆိုင္ခန္းႀကီးေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းႀကီးေတြလုပ္ေနတဲ့ ေခတ္သစ္ မင္ေၾကာင္ဆရာေတြကို ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ မင္ေၾကာင္ထိုးတဲ့ ကရိယာေတြေၾကာင့္လည္း အသား မနာလွေတာ့ပါ။ ႏိုင္ငံျခားကတင္သြင္းလာတဲ့ ေခတ္သစ္မင္ေၾကာင္ ပံုစံေတြကိုလည္း ဒီကေန႔ ျမန္မာ လူငယ္ေတြရဲ႕ကိုယ္ေပၚမွာ ေတြ႔ျမင္ေနရပါၿပီ။ ယခု(၂၁)ရာစု အေစာပိုင္းတြင္ေတာ့ တစ္ခါသံုးအပ္မ်ားျဖင့္ ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးသည့္ ဓေလ့သည္ ျပန္လည္ ေခါင္းေထာင္လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္အမ်ားစုသည္ ယေန႔ေခတ္တြင္ လွပေသာ အ႐ုပ္ဒီဇိုင္းမ်ားကို မိမိခႏၶာကိုယ္ေပၚတြင္ ေရးတင္လာၾကသည္မွာ လူငယ္တိုင္းလိုလိုတြင္ ေတြ႕ေနရေပသည္။ ယခုေခတ္တြင္ ျမန္မာျပည္၌ ေဆးမင္ေၾကာင္မ်ား ျပန္လည္ ေခတ္စားလာျခင္းမွာ အေနာက္တိုင္း အႏုပညာရွင္မ်ား၊ လူငယ္မ်ားမွ ယဥ္ေက်းမႈ ေရြ႕ေလ်ာလာသည့္သေဘာ ျဖစ္ေပသည္။ ေဆးမင္ေၾကာင္သည္ ေရွးေခတ္အခါက ဂုဏ္ယူဖြယ္တစ္ရပ္ အျဖစ္ ထိုးႏွံခဲ့ၾကသည္ကို ယခုေခတ္လူငယ္မ်ား အလွအပ သက္သက္၊ အေပ်ာ္သေဘာ သက္သက္ ထိုးႏွံေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ေဆးမင္ေၾကာင္၏ ဆိုးက်ဳိးမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈအရ- ေသရာပါ ဖ်က္မရပါ။ ေလးစားမႈ နည္း၍ လူအထင္ေသးသည္။ ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးျခင္းေၾကာင့္ ဘီပိုး၊ စီပိုး၊ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ေရာဂါမ်ား ၀င္ႏိုင္သည္။ စစ္တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္မရပါ။
0 comments:
Post a Comment
သူငယ္ခ်င္း... ဒီပို႕စ္ေလးနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ အျမင္ေလးကို ေဖာ္ျပေပးပါဦး။သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ comment တစ္ခုဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္ပါ။ဒါေၾကာင့္ အမွတ္တရ စကားေလးေတြ ေျပာၿပီး အၾကံဥာဏ္ ေလးေတြ ေပးခဲ့ပါဦးဗ်ာ။
သူငယ္ခ်င္း... မွတ္ခ်က္ေပးလိုပါက အကြက္ထဲ ေရးခ်င္တာ ေရးၿပီး အရင္ဆံုး
WORD VERIFICATION မွ ကုဒ္နံပတ္မ်ားကို မွန္ကန္စြာ ရိုက္ထည္႔ပါ။
Google အကြက္ေလးကို ႏွိပ္ပါ။ Name/URL ေရြးႏွိပ္ပါ။ ၿပီးရင္ Name မိမိနာမည္
URL ေနရာေလးတြင္ မိမိရဲ႕ဆိုက္လိပ္စာ ဒါမွမဟုတ္ (အီးေမး)ေရးၿပီး Publish Your
Comment ေနရာေလးကို ႏွိပ္ပါ။
စာဖတ္သူမ်ား ေရးသားလာေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားကို စီစစ္၍သာ လက္ခံ ေဖာ္ၿပေပး
ေနပါ၍ စာဖတ္သူမ်ား ေပးလာေသာ မွတ္ခ်က္ မ်ားကို ခ်က္ခ်င္းၿမင္ရမည္
မဟုတ္ပါ။
ထို႕ေၾကာင့္ အတည္ျပဳျပီးေၾကာင္းကိုေတာ့ ေနာက္ထပ္တစ္ၾကိမ္ ျပန္လည္လာေရာက္ၾကည့္ရွဳဖို႕ေတာ့ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္ေနာ္။
လာေရာက္ဖတ္ရွဳတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတို႕ကို ခင္မင္ေလးစားလ်က္.......
ေရႊမန္းသားေလးေ၀ယံ (နည္းပညာ)