Member ၀င္ဖို႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ဗ်ာ...!!!

Monday, April 2, 2012

နည္းပညာႏွင့္ ၂၁ ရာစု စာသင္ခန္း



ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေမရိကန္ရဲ႕ တကၠသိုလ္ဝင္းအတြင္းက ျမင္ကြင္းတစ္ခုကိုၾကည့္ရေအာင္။ ေက်ာင္းသားတစ္စု နားၾကပ္ေတြ ကိုယ္စီတပ္ထားၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတို႔လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားတဲ့ တက္ဘလက္ေတြကို ငုံ႔ၾကည့္ေနၾကတယ္။
အားလုံး Facebook ထဲဝင္သူဝင္၊ Twitter ထဲ ခ်က္သူ ခ်က္၊ စာ႐ိုက္ၿပီး ပို႔သူပို႔၊ ဘေလာ့ဂ္ေတြ ဖတ္သူဖတ္၊ သီခ်င္းေတြ ေဒါင္းလုတ္ လုပ္သူေတြလုပ္ သူတို႔ဟာနဲ႔သူတို႔ ဟုတ္ေနေတာ့တယ္။ သူတို႔စကားနဲ႔ေျပာရရင္ အားလုံး “လိုင္းမိ” ေနၾကတာေပါ့။ “လိုင္းဝင္” “လိုင္းစြဲ” တယ္လို႔လည္းေျပာၾကတယ္။ ေခတ္အျမင္ ေက်ာင္းသားေတြအားလုံး ဒီအတိုင္းပဲ တက္ဘလက္နဲ႔ မ်က္ႏွာမခြာ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။
အထက္တန္းေက်ာင္းေတြမွာလည္း အင္မတန္ဆင္းရဲပါတယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းေတြေတာင္ နည္းပညာကို တစ္ခု မဟုတ္ တစ္ခုေတာ့ သုံးလာၾကတာပဲ။ လူထု လူတန္းစားေတြၾကားမွာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကြာဟခ်က္ ဘယ္ေလာက္ ရွိတယ္ေျပာေျပာ ပညာေရးေလာကမွာ ထဲထဲဝင္ဝင္ သူ႕အလိုလို ေရာက္လာတာကိုေတာ့ တားဆီးလို႔ ရမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဆရာေတြက နည္းပညာကို အကၽြမ္းမဝင္၊ တပည့္က ဆရာထက္ပိုေတာ္ၿပီး နည္းပညာကို အေဖာ္လုပ္၊ အေပ်ာ္လုပ္ ေနခ်ိန္မွာ၊ ကြန္ပ်ဴတာေတာင္ မကိုင္ဘူးေသးတဲ့ ဆရာေတြနဲ႔ေတာ့ ခက္ပါေသးတယ္။ ၂၁ ရာစုမွာ အိမ္တြင္းမွာပညာရွာ၊ အိမ္တြင္းမွစာသင္၊ အိမ္ထဲကဘြဲ႕ေတြရဖို႔ ဦးစားေပးလာတာကိုလည္း သတိျပဳမိဖို႔လို တယ္။
ေက်ာင္းေတြမွာ နည္းပညာကို မသုံးဖို႔ တားျမစ္သူေတြက တားျမစ္ေနတယ္။ ဥပမာ ေက်ာင္းကိုဖုန္းယူမလာရ ဆိုတာမ်ိဳးေတြေပါ့။ ဖုန္းတစ္လုံးမွာ အင္တာနက္နဲ႔ ကမၻာပတ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဆရာလည္း လက္ခံ ေက်ာင္းသား ကလည္း အက်ိဳးရွိေအာင္ အသုံးခ်ႏိုင္ၾကရင္ေကာင္းမယ္။
ဒါေၾကာင့္ တိုးတက္တဲ့ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက နည္းပညာကို ေက်ာင္းေတြမွာ မေထာက္ပံ့ရင္ ေတာင္ ကိုယ့္နည္း ကိုယ့္ဟန္နဲ႔ တပ္ဆင္ၿပီး သုံးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းလာၾကတာေတြ႕ရတယ္။
နည္းပညာဟာ ကမၻာ့ေနရာအႏွံ႔ကို ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ပညာေရးမွာ ေက်ာက္သင္ပုန္း (တက္ဘလက္ မဟုတ္) သုံးေနတဲ့ ေနရာေတြ ရွိေနၾကေသးတယ္။ ဆရာေတြက ဂဏန္းေပါင္းစက္ေတာင္ မကိုင္ဘူးေသးခ်ိန္ မွာ အင္တာနက္ကေဖးသြားၿပီး ခ်က္တင္ဝင္ေနတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ၊ အိမ္မွာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ဖုန္းေတြကို သုံးေန တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္။
ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအရွိန္ေနာက္ကို ပညာေရးလည္း လိုက္ပါဖို႔အခ်ိန္ေရာက္ေနပါၿပီ။ နည္းပညာကို သုံးတတ္ေအာင္ သင္ျခင္း၊ သင္ရေအာင္ သုံးျခင္းဟာ ၂၁ ရာစုနဲ႔ အံဝင္ေအာင္ျပင္ဆင္ျခင္းလို႔ သတ္မွတ္ ႏိုင္ပါတယ္။

၂၁ ရာစု ၿမီးေကာင္ေပါက္
တိုးတက္တဲ့ႏိုင္ငံႀကီးေတြကအစ နည္းပညာကို ပညာေရးမွာ သုံးဖို႔အမ်ားႀကီး လိုေနပါေသးတယ္။ နည္းပညာကို သုံးတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း Facebook နဲ႔ YouTube ေလာက္ကို ဝင္တာေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ နည္းပညာကို အက်ိဳးရွိေအာင္သုံးဖို႔ လမ္းဖြင့္ေပးျခင္း၊ သုံးတတ္ေအာင္ ဆြဲေခၚျခင္း၊ သုံးႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးျခင္း၊ မသုံးမျဖစ္ သုံးလာေအာင္ ဖန္တီးေပးျခင္းေတြဟာ အေရးႀကီးတယ္။
လက္ရွိ နည္းပညာအသုံးျပဳမႈကို ေလ့လာၾကည့္ရင္
- ေက်ာင္းသား ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းက ဂိမ္းကို ပုံမွန္ကစားတယ္
- ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက အင္တာနက္ထဲဝင္ၿပီး လူမႈေရးကြန္ရက္ဆိုက္ေတြနဲ႔ေပ်ာ္ေမြ႕တယ္
- ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက အင္တာနက္ကို ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြအတြက္ သုံးၾကတယ္။
- အြန္လိုင္းေပၚမွာ ဘေလာ့ဂ္ေတြ ကိုယ္ပိုင္ ေရးေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေပါင္း သန္း ၂၀၀၀ ရွိတယ္။
- ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းက ဖုန္းပဲသုံးသည္ျဖစ္ေစ၊ အင္တာနက္ထဲဝင္သည္ျဖစ္ေစ၊ တီဗြီၾကည့္သည္ျဖစ္ေစ ေပ်ာ္ခ်င္လို႔ သုံးတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။
ယေန႔ေခတ္လူငယ္ေတြကို “ဒစ္ဂ်စ္တယ္လူသားမ်ား” လို႔ေခၚေဝၚၾကတယ္။ ေမြးကတည္းက ကင္မရာနဲ႔ ေမြးလာၾကတယ္။ အမွတ္တရဓာတ္ပုံနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းခံလိုက္ရတယ္။ အ႐ြယ္ေရာက္လာေတာ့လည္း အိမ္ကတီဗြီကအစ ကြန္ပ်ဴတာအဆုံး မျဖစ္မေနသုံးၾကတယ္။ အနည္းဆုံး ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ နားၾကပ္ ကေလးေတြနဲ႔ အမ္ပီ သရီးေလာက္ေတာ့ သုံးတတ္ေနၾကတယ္။

နည္းပညာလမ္းေၾကာင္း
ဒစ္ဂ်စ္တယ္လူသားေလးေတြမွာ ပါဝါဟာ အီလက္ထေရာနစ္အသုံးအေဆာင္ေတြပဲ။ သူတို႔ပါဝါေတြကို ေက်ာင္းေတြမွာ မသုံးၾကရ သုံးခြင့္မရွိေတာ့ အင္တာနက္ကေဖးေတြထဲေရာက္ကုန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားဝင္ လုပ္သင့္တာေတြကို အက်ိဳးရွိစြာ လုပ္ခြင့္မရတဲ့အတြက္ တရားမဝင္ ကြယ္ရာမွာ မဟုတ္တာေတြ သြားလုပ္ေန တာကို အျပစ္ တင္သင့္သလား ျပန္စဥ္းစားေစခ်င္တယ္။

ဂိမ္းကစားေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ
အသက္ ၁၂ ႏွစ္မွ ၁၇ ႏွစ္ၾကားလူငယ္ တိုင္းလိုလိုမွာ ဗီဒီယိုကြန္ဆိုးေတြ ပိုင္ဆိုင္ၾကတယ္။ ၅၈ ရာခိုင္ႏႈန္းက တစ္ပတ္ကို အနည္းဆုံး တစ္နာရီေလာက္ကစားေနၾကတယ္။ ဗီဒီယိုဂိမ္း၊ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းႏွစ္ခုစလုံး လူငယ္ထု ၾကားမွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနပါၿပီ။
ေခတ္ေပၚဂိမ္းေတြကလည္း အဆင့္ကျမင့္လာၿပီး၊ လူႀကီးေတြ လိုက္မမီေအာင္ ႐ႈပ္ေထြးလာတယ္။ ဥပမာ RPG (role playing games) ေတြဆိုရင္ (Second Life and World of War Craft) လို ဂိမ္းမွာ လက္ေတြ႕ဘ၀နဲ႔ နီးစပ္မႈရွိတာေတြ အမ်ားႀကီးထည့္သြင္းထားတယ္။ စိန္ေခၚႏိုင္တယ္၊ ၿပိဳင္ဆိုင္လို႔ရတယ္၊ ႏိုင္ခ်င္မွ လည္းႏိုင္မယ္။ တုံ႔ျပန္မႈေတြနဲ႔ရင္ဆိုင္ရမယ္။ ဆုခ်ီးျမႇင့္ခံရတာေတြရွိမယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္အတြက္ တိုက္ယူမယ္။ ပါဝါေတြရမယ္။
ဒီေတာ့ ကေလးေတြမွာ အခက္အခဲေတြ အၾကပ္အတည္းေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ရေပမယ့္ ရင္ဆိုင္ တိုက္ပြဲဝင္လိုစိတ္၊ အႏိုင္မခံ အ႐ႈံးမေပးလိုစိတ္ေတြ ရွိေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးထားၿပီးသားျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြမွာ အခက္အခဲဆိုတာ သူတို႔အတြက္ ဂိမ္းသင္ခန္းစာေတြအတိုင္း ေက်ာ္လႊားေျဖရွင္း ခ်င္စိတ္ေတြကို ေလ့က်င့္ေပးသလိုျဖစ္ႏိုင္တယ္။
ဂိမ္းဆိုတာကို ပညာရွင္ေတြက ေခတ္သစ္စာသင္ခန္းေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး ဒီလိုသုံးသပ္ၾကတယ္။
- စြဲၿမဲစြာလုပ္ကိုင္လိုစိတ္ကို ျဖစ္ေစတယ္။ ဂိမ္းကစားရင္ မထတမ္းကစားစိတ္ေတြကို စာလုပ္ရင္ မထတမ္း လုပ္လိုတဲ့စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ကူးေျပာင္းေပးႏိုင္ဖို႔လိုတယ္။
- အသိတရားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈက ဘ၀ေအာင္ျမင္ဖို႔ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္တယ္။ ဂိမ္းေတြထဲမွာ အေပးအယူ၊ အေရာင္း အဝယ္၊ အျပန္အလွန္သေဘာတရားေတြ အမ်ားႀကီးပါတယ္။ ေစာစီးစြာ ဘ၀အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ႏိုင္တယ္။
- ဘ၀မွာ အ႐ႈံးေတြနဲ႔ရင္ဆိုင္ရလည္း ႀကံ႕ႀကံ႕ခံႏိုင္စိတ္ရွိတယ္။ ဂိမ္းေဆာ့ရင္ အၿမဲ အႏိုင္ခ်ည္းမရွိဘူး။ အခ်င္းခ်င္းပဲကစားသည္ျဖစ္ေစ၊ စက္နဲ႔ကစားသည္ျဖစ္ေစ၊ သူ႕ level တိုင္းမွာ ခက္ခဲသြားတာကို ေက်ာ္ျဖတ္ ရတယ္။ ဂိမ္းေဆာ့သူေတြအတြက္ အ႐ႈံးဆိုတာ ျပႆနာမဟုတ္ဘူး။
- ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ လႈမႈေရးတိုးတက္ေစတယ္။ ေခတ္သစ္ဂိမ္းေတြက တစ္ဦးေကာင္းထက္ အဖြဲ႕လိုက္ ေကာင္းမႈကို ဦးစားေပးလာတယ္။ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း ခံစားခ်က္ မၽွေဝရတာကို သူတို႔နားလည္ၾကတယ္။
- ျဖစ္ႏိုင္ေျခေပါင္းမ်ားစြာကို တြက္ဆတတ္တယ္။
ဂိမ္းမေကာင္းျမင္တာေတြရွိသလို၊ အေကာင္းဘက္ကလွည့္ေတြးေပးႏိုင္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဂိမ္းကစားသူတစ္ေယာက္ဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တယ္။ သင္ယူလိုစိတ္၊ ႀကိဳးစားလို စိတ္ေတြ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္သင္ၾကားမႈတစ္ခုကို ဂိမ္းစတိုင္၊ ဂိမ္းပုံစံနဲ႔ ေျပာင္းလြဲသင္ၾကားႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားနဲ႔ ဆရာၾကားမွာ နားလည္မႈေတြ ပိုၿပီးတိုးပြားႏိုင္လိမ့္မယ္။

ဘေလာ့ဂ္၊ ဆိုရွယ္မီဒီယာနဲ႔ ျပည္သူ႕နီတိ
၂၁ ရာစုေက်ာင္းသားေတြကို ၂၀ ရာစုအျမင္နဲ႔ မၾကည့္ဖို႔လိုတယ္။ စာေရးဆရာ ေဝး ရစ္ခ်တ္ဆန္က “စာေပကို နည္း ပညာနဲ႔ လႈံ႔ေဆာ္ေပးႏိုင္ရမယ္” လို႔ေရးဖူးတယ္။၂၁ ရာစုပညာေရးလမ္းေၾကာင္းမွာ “တြန္းျခင္း” ထက္ “ဆြဲေခၚျခင္း” ကို ပိုၿပီး အေလးေပးလာၾကတယ္။ ကေလးကို ကိုယ္သင္ခ်င္တာမသင္ဘူး။ သူလိုခ်င္တာ သင္ ေပးႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳးကို ဦးတည္လာၾကတယ္။ သူတို႔ဘာလိုအပ္ေနသလဲ ပထမဦးဆုံး သိေအာင္လုပ္မယ္၊ ၿပီးေတာ့မွာ သူတို႔အတြက္ အသိုင္းအဝိုင္းတစ္ခုကို ဖန္တီးေပးမယ္။ ဆိုရွယ္ထက္ ဂလိုဘယ္ျဖစ္ေရးကို ဦးတည္ ထားရမယ္။
လူငယ္ေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံး ဆိုရွယ္ဆိုတာ အြန္လိုင္းေပၚမွာရွိတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ေတြပဲ။ ဥပမာ တစ္ခုေျပာရရင္ ခုတစ္ေလာ အြန္လိုင္းမွာေခတ္စားေနတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ပို႔စ္တစ္ခုမွာ ၁၀ ႏွစ္သမီးေလး ေလာ္ရာက သူ႕အဖိုးအေၾကာင္းေရးထားတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ (၂၅ ရက္အၾကာ ေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုျပဳလုပ္ျခင္း) မွာ မွတ္မိသမၽွ သူ႕အဖိုး အေၾကာင္းေရးထားတာ အရမ္းဖတ္လို႔ေကာင္းတယ္။ အဲဒီ ဘေလာ့ဂ္နာမည္ေက်ာ္သြားၿပီး ေလာ္ရာလည္း တစ္ႏွစ္ေလာက္ စာေတြ ဆက္တိုက္ေရးေနရတယ္။ ေလာ္ရာရဲ႕ ဘေလာ့ဂ္က ေငြေတြ ေသာက္ေသာက္လဲရၿပီး ရသမၽွေငြေတြကိုလည္း အလႉအတန္းေတြအမ်ားႀကီးလုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။
လူငယ္ေတြ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးဆက္ဆံေရးသားပုံေတြဟာ ယခင္ကထက္စာရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ယဥ္ေက်းလာတယ္။ တစ္နည္း ေျပာရရင္ ပိုၿပီး ျပည္သူ႕နီတိကို နားလည္လာတယ္လို႔ေျပာႏိုင္တယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ စာစီစာကုံး ညံ့တယ္လို႔ အေျပာခံရတဲ့သူေတြ ဘေလာ့ဂ္ထဲမွာ တကယ့္ကို နာမည္ေက်ာ္ႀကီးေတြ ျဖစ္ေနၾကတာအမ်ားႀကီး။ ဒါေၾကာင့္ ဘေလာ့ဂ္နဲ႔ စာသင္ခန္းကို ေပါင္းစပ္ေပးႏိုင္ေအာင္ ဆရာေတြ စဥ္းစားခဲ့ၾကဖူးသလား။

ဂယက္တြင္ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္း
ယေန႔လူငယ္ေတြဟာ ယခင္ မ်ိဳးဆက္ေတြထက္ ပိုၿပီးထဲထဲဝင္ဝင္ရွိလာၾကတယ္။ အြန္လိုင္းေပၚမွာ သူတို႔ စိတ္ကူးအိပ္မက္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မွန္း သိလာၾကတယ္။ အြန္လိုင္းဟာ သူတို႔အတြက္ ထြက္ေပါက္တစ္ခုျဖစ္လာတယ္။ အြန္လိုင္းမွာ ဆရာေတြမေပးႏိုင္တဲ့ပညာ၊ ဆရာေတြ သိတာေလာက္ကို စိန္ေခၚႏိုင္တဲ့ ပညာရပ္ေတြ သူတို႔ေလ့လာသင္ယူႏိုင္တယ္။
မတ္တက္ခ်ီဆိုသူက “ေက်ာင္းသားေတြကို ေဝဖန္႐ႈျမင္တဲ့အၾကည့္မ်ိဳးေတြ ၾကည့္ခြင့္ေပးသင့္တယ္။ ဆရာ ဆိုတာ ေပါက္ကြဲလာမွာကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္က ေပါက္ကြဲလာေအာင္ စနက္တံေတြကို မီး႐ႈိ႕ေပးေနသူေတြ ျဖစ္ေနရမွာ” လို႔ ေျပာဖူးပါတယ္။
၂၁ ရာစုဟာ အေမွာင္က်ေနတဲ့ စာသင္ခန္းေတြကို နည္းပညာဆီမီးနဲ႔ ထြန္းၫွိေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ နည္းပညာကို ေၾကာက္႐ြံ႕ၿပီး မထိရဲ မကိုင္ရဲျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ဘဲ၊ လက္ေတြ႕ကိုင္တြယ္ အသုံးခ်ခြင့္ ေတြေပးလိုက္ပါ။ နည္းပညာဟာ စာသင္ ခန္းေတြရဲ႕ တံတိုင္းမဟုတ္ဘူး။ နည္းပညာဆိုတာ စာသင္ခန္းေတြမွာ လိုရာကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ လက္နက္ျဖစ္ေနရမယ္။ ေက်ာင္းမွာလည္းသုံး၊ အျပင္မွာလည္းသုံး၊ အားလပ္ခ်ိန္ တိုင္း သုံးႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြကို ေက်ာင္းေတြကဖန္တီးေပးထားမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္။
ဒစ္ဂ်စ္တယ္လူသားေတြအျဖစ္ ေမြးဖြားလာတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္ နည္းပညာနဲ႔ မကိုက္ညီတဲ့ သင္ၾကားမႈေတြဟာ ထိေရာက္ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး။ အင္တာနက္ဆိုတာ သုေတသနျပဳစရာ ေနရာတစ္ေနရာလို႔ ခံယူႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးရေတာ့မယ္။ ဂိမ္းနဲ႔ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြကို ေပါင္းစပ္ေပးရ ေတာ့ မယ္။ ေက်ာင္းထဲကို အနည္းဆုံး လက္ပ္ေတာ့နဲ႔ တက္ဘလက္ေတြ ယူလာၾကေအာင္ ႀကံေဆာင္ၾကရမယ္။ နည္းပညာကို ဆရာေတြကပါ လက္ခံက်င့္သုံးၿပီး၊ တပည့္ေတြကို လမ္းၫႊန္ႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ရေတာ့မယ္။
ယေန႔လူငယ္ေတြဟာ “ဒစ္ဂ်စ္တယ္လူသား” “ဂလိုဘယ္ႏိုင္ငံသား” ေတြျဖစ္လာၿပီ။ ကမၻာအႏွံ႔ သူတို႔ ဆက္သြယ္လို႔ရတယ္၊ ဆက္သြယ္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာလည္း သေဘာေပါက္ထားရလိမ့္မယ္။ ဆရာေတြ အိပ္ေပ်ာ္ မေနပါနဲ႔။ ၂၁ ရာစုေရာက္လာၿပီ။ ဆရာေတြလည္း နည္းပညာနဲ႔ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ ေအာင္လုပ္ထားမွ အနာဂတ္နဲ႔ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
ဆရာဆိုတာ ေမွာင္က်ေနတဲ့ စာသင္ခန္းကို “မီးထြန္းေပးသူေတြ” ျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဆရာဆိုတာ စိတ္တံခါးကို နည္းပညာစြမ္းအားနဲ႔ ဖြင့္ေပးႏိုင္သူေတြ ျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဆရာ ဆိုတာ ကေလးေတြရဲ႕ ဆႏၵကို အမွန္ဘ၀ေရာက္ေအာင္ နားလည္ႏိုင္စြမ္းရွိသူေတြ ျဖစ္ရပါလိမ့္မယ္။
နည္းပညာဆိုတာ ပ်ံ႕ႏွံ႔လြယ္၊ ေနရာယူ လြယ္တတ္တယ္။ ၂၁ ရာစုဟာ ပညာလိုလားၿပီး ပညာတတ္ ျဖစ္ခ်င္သူေတြ ေပါေနဦးမွာပဲ။ သူတို႔ကို ေက်ာင္းေတြမွာ ခ်ဳပ္ထားမလား၊ အြန္လိုင္းနဲ႔ေပါင္းစပ္ေပးၿပီး လႊတ္ ေပးလိုက္မလား စဥ္းစားရေတာ့မယ္။ ကေလးေတြကို နည္းပညာတစ္ခုတည္း မိတ္ဆက္ေပး႐ုံနဲ႔လည္း မလုံေလာက္ေတာ့ဘူး။ နည္းပညာကိုအသုံးခ်ၿပီး ရလဒ္တစ္ခုခုထြက္လာေအာင္၊ ထြက္လာတဲ့ ရလဒ္နဲ႔ သူတို႔ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးေပးရေတာ့မယ္။ ေက်ာင္းဆိုတဲ့ ေလးဘက္နံရံႀကီးထဲမွာ ကေလးေတြကို ပိတ္ေလွာင္ ထားတာ ေခတ္မမီေတာ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းမတက္တာ ျပႆနာမဟုတ္ဘူး။ အြန္လိုင္းထဲမဝင္တာ၊ အြန္လိုင္း ကေန အိမ္စာမတင္တာ၊ အြန္လိုင္းကေန ပေရာဂ်က္တစ္ခုခုအတြက္ မျပင္ဆင္တာ၊ အြန္လိုင္းကေန ရည္ၫႊန္း ခ်က္ေတြ မေပးပို႔တာ ျပႆနာတစ္ခုပမာ ျဖစ္လာတဲ့ေခတ္နဲ႔ ပညာေရးစနစ္မ်ိဳးလိုအပ္ လာပါတယ္။
ကြန္ပ်ဴတာခန္းေတြ ေသာ့ခတ္မထားပါနဲ႔။ ကြန္ပ်ဴတာေတြကို ေစာင္မၿခဳံထားပါနဲ႔။ ယေန႔ ဒစ္ဂ်စ္တယ လူသားေလးေတြဟာ အနာဂတ္မွာ နည္းပညာေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္လာၾကပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္တိုင္ဘာေတြ ျပင္ဆင္ထားၿပီးၿပီလဲ။ သူတို႔ကို ဘာေတြလုပ္ ေပးၿပီးၿပီလဲ။ သူတို႔ကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ၾကမလဲဆိုတာ ၂၁ ရာစုရဲ႕ စိန္ေခၚခ်က္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။
တင္ညြန္႔

0 comments:

Post a Comment

သူငယ္ခ်င္း... ဒီပို႕စ္ေလးနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ အျမင္ေလးကို ေဖာ္ျပေပးပါဦး။သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ comment တစ္ခုဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္ပါ။ဒါေၾကာင့္ အမွတ္တရ စကားေလးေတြ ေျပာၿပီး အၾကံဥာဏ္ ေလးေတြ ေပးခဲ့ပါဦးဗ်ာ။

သူငယ္ခ်င္း... မွတ္ခ်က္ေပးလိုပါက အကြက္ထဲ ေရးခ်င္တာ ေရးၿပီး အရင္ဆံုး
WORD VERIFICATION မွ ကုဒ္နံပတ္မ်ားကို မွန္ကန္စြာ ရိုက္ထည္႔ပါ။

Google အကြက္ေလးကို ႏွိပ္ပါ။ Name/URL ေရြးႏွိပ္ပါ။ ၿပီးရင္ Name မိမိနာမည္
URL ေနရာေလးတြင္ မိမိရဲ႕ဆိုက္လိပ္စာ ဒါမွမဟုတ္ (အီးေမး)ေရးၿပီး Publish Your
Comment ေနရာေလးကို ႏွိပ္ပါ။

စာဖတ္သူမ်ား ေရးသားလာေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားကို စီစစ္၍သာ လက္ခံ ေဖာ္ၿပေပး
ေနပါ၍ စာဖတ္သူမ်ား ေပးလာေသာ မွတ္ခ်က္ မ်ားကို ခ်က္ခ်င္းၿမင္ရမည္
မဟုတ္ပါ။

ထို႕ေၾကာင့္ အတည္ျပဳျပီးေၾကာင္းကိုေတာ့ ေနာက္ထပ္တစ္ၾကိမ္ ျပန္လည္လာေရာက္ၾကည့္ရွဳဖို႕ေတာ့ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္ေနာ္။

လာေရာက္ဖတ္ရွဳတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတို႕ကို ခင္မင္ေလးစားလ်က္.......
ေရႊမန္းသားေလးေ၀ယံ (နည္းပညာ)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Account