Member ၀င္ဖို႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ဗ်ာ...!!!

Monday, February 18, 2013

လွ်ဳိ႕ဝွက္နံပါတ္(၉)

Photo: လွ်ဳိ႕ဝွက္နံပါတ္(၉)
_____________

“ဒီႏွစ္ ကြ်န္မအရမ္းကံေကာင္းတာပဲ.. ကေလးေတြက တက္ညီလက္ညီရွိျပီး စကားကိုနားေထာင္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဆို အရမ္းလိမ္မာတာပဲ။ ၾကီးလာရင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္ႏိုင္တယ္”

ထိုႏွစ္က ေက်ာင္းဖြင့္ျပီး သိပ္မၾကာပါ။ ကြ်န္မေရွ႕တြင္ထိုင္ေသာ ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီက ၀မ္းသာအားရ ေျပာလာသည္။ နားေနခန္းရွိ ဆရာမမ်ားအားလံုး ထိုအေျပာကို စိတ္၀င္စားၾကသည္။

ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီ၏ ေျပာျပခ်က္အရ ထိုေက်ာင္းသားမွာ ေက်ာင္းဖြင့္စတြင္ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ မရင္းႏွီးေသာ အတန္းထဲမွ ေက်ာင္းသားသစ္မ်ားအတြက္ ကိုယ္တိုင္ ေက်ာင္းေျမပံုဆဲြျပီး လိုက္ျဖန္႔ေဝခဲ့ေၾကာင္း....

“ထီထြင္ဉာဏ္ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့ကေလးပဲ။ အတန္းထဲကေက်ာင္းသားေတြနဲ႔လည္း သင့္ျမတ္ေအာင္ေပါင္းတတ္တယ္။ လူခ်စ္လူခင္မ်ားျပီး စိတ္ၾကီးမဝင္တတ္ဘူး။ သူ႔ကို အတန္းေခါင္းေဆာင္ ၀ုိင္းေျမႇာက္ၾကတယ္ေလ” ဆရာမက ဂုဏ္ယူစြာေျပာသည္။ ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီမွာ တတိယတန္း(ေအ) အတန္းပိုင္ဆရာမျဖစ္သည္။ ကြ်န္မမွာ(စီ) အတန္းပိုင္ျဖစ္ျပီး ထိုကဲ့သို႔ ထူးခြ်န္ေသာ ေက်ာင္းသားႏွင့္ မၾကံဳလိုက္ရျခင္းအတြက္ ႏွေျမာမိသည္။

ေဒၚခ်ယ္ရီမွာ စည္းကမ္းၾကီးျပီး အသင္အျပေကာင္းေသာ ဆရာမတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ထူးခြ်န္လိမ္မာေသာအတန္း၏ အတန္းပိုင္ဆရာမျဖစ္ရသည္ကို အားရေက်နပ္သူျဖစ္သည္။ အျမဲတမ္း ထိုေက်ာင္းသား၏ အက်င့္စရိုက္ႏွင့္ လိမ္မာေရးျခားရွိပံုကို ကြ်န္မတို႔အားေျပာျပတတ္သည္။

“ကြ်န္မအတန္းထဲက ဟိုခံုနံပါတ္(၉)ေလ....” ဟု အစခ်ီျပီး ေျပာလိုက္ေသာ စကားတိုင္းက နားေထာင္ရသူအဖို႔ အားရေက်နပ္စရာေကာင္းလွသည္။ သူ၏လုပ္ရပ္မ်ားက အသက္(၇)ႏွစ္သာရွိေသာ ေက်ာင္းသား၏ လုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္ပင္ မတူေပ။ အတန္းထဲရွိ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ထမင္းဘူးေမွာက္သြားလွ်င္ သူ႔ထမင္းကို တစ္၀က္ခဲြေပးျခင္း၊ လဲက်သြားေသာ ေက်ာင္းသားကို ၀ိုင္းေလွာင္ေနၾကေသာ သူမ်ားအား ဆိုဆံုးမျခင္း၊ ဆရာမ ေနထိုင္မေကာင္းေသာအခါ ဆရာမကိုယ္စား အတန္းသားမ်ားအား ကူထိန္းေပးျခင္းစသည္မ်ားကို ဆရာမလိုက္ေျဖရွင္းစရာ မလိုေအာင္ သူ႔ဘာသာျပဳလုပ္သြားသည္။ ထိုကေလးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ခ်ီးက်ဴးစကားကို အျမဲၾကားရေသာေၾကာင့္ ခံုနံပါတ္ႏွင့္တဲြျပီး သူ႔အား ကြ်န္မတို႔က လွ်ဳိ႕၀ွက္နံပါတ္(၉)ဟုသာ ေခၚၾကသည္။

ထိုနံပါတ္(၉)မွာ ကူညီတတ္ရံုမက စာလည္းေတာ္သည္။ တစ္ခါက သူ႔စာအုပ္ကို ေဒၚခ်ယ္ရီ ယူလာျပဖူးသည္။ စာအုပ္မွာ သပ္ရပ္သန္႔ရွင္းျပီး လက္ေရးမွာ ၀ိုင္းစက္ေနသည္။ တတိယတန္းကေလး၏ လက္ေရးႏွင့္ပင္ မတူေပ။

ဆရာမ၏ ေျပာျပခ်က္အရ သူသည္ သာမန္မိသားစုမွ ၾကီးျပင္းလာသူျဖစ္သည္။ ဖခင္မွာ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ျပီး မိခင္မွာအိမ္ဆိုင္ဖြင့္ထားသည္။ မိဘမ်ားက စီးပြားေရး ရုန္းကန္ေနရေသာေၾကာင္း သူ႔အား အခ်ိန္ျပည့္ဂရုမစိုက္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါ။ သို႔ေသာ္ သူသည္ မိမိအသိစိတ္ျဖင့္ ထူးခြ်န္ေအာင္ ၾကိဳးစားခဲ့သည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီက ဂုဏ္ယူစြာခ်ီးမြမ္းခဲ့သည္။

ထိုေက်ာင္းသားအေၾကာင္းကို ၾကားရေတာ့ ကြ်န္မတို႔ဆရာမမ်ား သက္ျပင္းကိုယ္စီခ်မိသည္။ တတ္ႏိုင္ေသာ အခ်ဳိ႕မိဘမ်ားက ကိုယ့္သားသမီး ေခတ္ေနာက္မက်ေစရန္၊ ဘ၀တြင္ တာထြက္ေကာင္းေစရန္ သင္တန္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ပိုက္ဆံအကုန္ခံျပီး ပို႔ေပးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ခ်ဳိ႕သားသမီးမ်ားက မိဘမ်ားႏွင့္ အေပးအယူ မမွ်ခဲ့ၾက၊ အခြင့္အေရးကို အလဲြသံုးစား လုပ္ပစ္ၾကသည္။

သီတင္းကြ်တ္ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ေတာ့ ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီက သင္တန္းတက္ဖို႔အတြက္ ခြင့္တစ္လယူသည္။ ဆရာမအစားထိုး ရွာမရသျဖင့္ သူ႔အတန္းကိုပါ ကြ်န္မတာ၀န္ယူရသည္။ သူ႔အတန္းကိုသင္ဖို႔ ကြ်န္မတက္ၾကြေနမိသည္။ လွ်ဳိ႕၀ွက္ေသာ နံပါတ္(၉) ေက်ာင္းသားႏွင့္ ကြ်န္မကိုယ္ေတြ႔ ဆက္ဆံရမည္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ပထမအခ်ိန္ နာမည္ေခၚလူစစ္ေတာ့ သူ႔ကိုကြ်န္မ ေသခ်ာၾကည့္မိသည္။ အကၤ်ီျဖဴအသစ္စက္စက္ကို ၀တ္ထားေသာ္လည္း ေခ်းေညႇာ္မ်ားျဖင့္ ညစ္ပတ္ေနသည္။ မႈိင္ေတြေငးေမာေနျပီး သြက္လက္ဟန္ မျပခဲ့ေပ။ ဒီတစ္ေယာက္ပဲလား? ဆရာမ အျမဲခ်ီးက်ဴးတဲ့ ခံုနံပါတ္(၉)ေက်ာင္းသား? 

သူ႔နာမည္ႏွင့္ ခံုနံပါတ္ကို  ကၽြန္မျပန္တိုက္ၾကည့္သည္။ ေသခ်ာပါတယ္... ေကာင္းသတင္း အျမဲေမြးခဲ့တဲ့ ခံုနံပါတ္(၉)ေက်ာင္းသား....ကြ်န္မစာစသင္ေတာ့ စာေတြကို ျပန္ေႏြးေပးရင္း အရင္စာအေဟာင္းေတြကို ေမးၾကည့္သည္။ ေက်ာင္းသားတိုင္းက အလုအယက္ ေျဖဆိုၾကသည္။ ခံုနံပါတ္(၉)ေက်ာင္းသား၏ အေျဖကို ကြ်န္မေစာင့္ေမွ်ာ္မိသည္။ သို႔ေသာ္ အတန္းစတက္သည္မွ ဆင္းသည္အထိ ေငးငိုင္ေနျပီး ထိုင္ေနရာမွ မေရြ႔ခဲ့ပါ။ အားေဖ်ာ့ေသာ မ်က္လံုးျဖင့္ အကၤ်ီေပၚက ၾကယ္သီးကိုသာ စူးစိုက္ၾကည့္ေနသည္။

ဆရာမေျပာထားတာနဲ႔ တစ္ျခားစီပါလား? ကြ်န္မတို႔ အထင္ၾကီးေအာင္၊ သူ႔အတန္းနာမည္ေကာင္း ရဖို႔အတြက္ တမင္ေျပာတာလား? ကြ်န္မ မယံုၾကည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္မိသည္။

ဆရာမတစ္ဦး၏ လုပ္သက္ႏွင့္ အေတြ႔အၾကံဳအရ တပည့္တစ္ဦး၏ အရည္အခ်င္းကို အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းး အကဲခတ္ဖို႔ရာ မခဲယွဥ္းလွပါ။ ကြ်န္မစာသင္ေနခ်ိန္အတြင္း သူသည္ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း၊ အျခားသူမ်ား၏ ပစၥည္းမ်ားကို လုယူျခင္း၊ ရန္စျပီး ၀န္မခံတတ္ျခင္း၊ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားကို ရန္ရွာေနတတ္ျခင္းမ်ားကို သူျပဳလုပ္ေနတတ္သည္။ ကြ်န္မအလြန္သည္းခံျပီး သူ႔ကို ဆိုဆံုးမဖူးသည္။ ဘာေၾကာင့္ သူ႔အျပဳအမႈမ်ားက ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီႏွင့္ ကြ်န္မၾကားတြင္ အျခားနားၾကီး ျခားနားေနပါလိမ့္...?

ဆရာမဆီက ဖုန္းလာတိုင္း “ကြ်န္မအတန္းက ကေလးေတြ လိမ္မာရဲ႕လား? အဆင္ေျပရဲ႕လား?” ဒါကိုပဲ ဆရာမကေမးခဲ့သည္။ ဆရာမဆီက ဘာတစ္ခုမွ လွ်ဳိ႕၀ွက္ဖံုးကြယ္ထားဟန္၊ မသကၤာဟန္ မျပခဲ့ပါ။ ထိုေက်ာင္းသားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ဆရာမကို ကြ်န္မအက်ဳိးအေၾကာင္း မေမးရဲခဲ့။ တစ္ျခား ဆရာမမ်ားကိုလည္း ထိုေက်ာင္းသား၏အျဖစ္ကို ကြ်န္မရင္မဖြင့္ရဲခဲ့။ ကြ်န္မကပဲ အသင္အျပ မကြ်မ္းက်င္လို႔လား၊? သူနားလည္ေအာင္ မရွင္းျပတတ္လို႔ပဲလား? ဒီကေလး ကြ်န္မကိုမ်ား ပညာစမ္းေနသလား? ယံုမွား သံသယစိတ္မ်ားက ကြ်န္မအား ၀ါးျမိဳမိမတတ္ ခံစားမိသည္။

ေဒၚခ်ယ္ရီ အတန္းကိုသင္ဖို႔ ေခါင္းမညိတ္ခဲ့မိရင္ အေကာင္းသားဟု တစ္ခါတရံ ကြ်န္မေနာင္တရမိသည္။ ကြ်န္မ မသင္ခဲ့မိလွ်င္ နံပါတ္(၉)ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး သူ၏ေကာင္းသတင္းမ်ားကိုသာ ကြ်န္မၾကားရဦးမည္။ ကြ်န္မစာသင္တိုင္း အေႏွာင့္အယွက္ တစ္မ်ဳိးမဟုတ္တစ္မ်ဳိး ေပးတတ္ေသာ သူေၾကာင့္ မၾကာခဏ ကြ်န္မေဒါသထြက္စရာ မလိုေတာ့။ ကိုယ္ေတြ႔သင္မိကာမွ အထင္ႏွင့္အျမင္မွာ လံုး၀ကဲြျပားေနခဲ့သည္။ ကြ်န္မလာသင္မွ ဒီကေလးပ်က္စီးသြားမည္ဆိုလွ်င္ ဆရာမမ်ားၾကား ကြ်န္မလည္း မ်က္ႏွာပန္းလွေတာ့မည္ မဟုတ္။ အရာတိုင္းက ကြ်န္မ၏ အသင္အျပမေကာင္းေသာ အားနည္းခ်က္သာျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ထိုအားနည္းခ်က္ကို ကြ်န္မေကာင္းေကာင္း ျပဳျပင္ရဦးမည္။

သို႔ႏွင့္ သူ႔အား အျခားေက်ာင္းသားမ်ားထက္ ကြ်န္မအခ်ိန္ယူျပီး အားသြန္ခြန္စိုက္သင္ခဲ့သည္။ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ သူ႔အား ကြ်န္မအနားသို႔ေခၚျပီး စကားေျပာျခင္း၊ သူတစ္ပါးအား ကူညီတတ္ေအာင္ သင္ေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ အတန္းသားမ်ားအား ကြ်န္မေမးခြန္းတစ္ခု ေမးတိုင္း သူ႔အေျဖကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနဟန္ျဖင့္ သူ႔အားေစာင္းငဲ့ၾကည့္မိသည္။ သို႔ေသာ္ ေျဖဖို႔အလုအယက္ လက္ေျမႇာက္ၾကေသာ ကေလးမ်ားထဲတြင္ သူမပါခဲ့ေပ။

တစ္ရက္တြင္ နံပါတ္(၉)မွ အမွတ္မထင္ ေျမႇာက္လိုက္ေသာ လက္ကိုၾကည့္ျပီး ကြ်န္မမွာ ထီေပါက္ေသာသူကဲ့သို႔ ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မိသည္။ သူေျဖလိုက္ေသာ အေျဖမွာလည္း ကြ်န္မထင္ထားတာထက္ပင္ အခ်က္အလက္ စံုညီခဲ့သည္။ ၾသဘာသံမ်ားက တစ္တန္းလံုးကို လႊမ္းသြားခဲ့သည္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီ အျမဲခ်ီးမြမ္းေနတတ္ျဖစ္မည္။ ဒီလိုႏွင့္ ကြ်န္မတို႔ႏွစ္ဦးၾကား အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံမႈက ေႏြးေထြးစြာေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ ကြ်န္မစာသင္ခ်ိန္တြင္ စိတ္၀င္တစား နားေထာင္တတ္လာျပီး သင္သမွ်စာကိုလည္း မွန္မွန္လုပ္လာတတ္သည္။ ရွိရင္းစဲြ သူ႔အရည္အခ်င္းမ်ားက တေျဖးေျဖးသိသာလာခဲ့သည္။ ထိုအခါမွ ကြ်န္မလည္း သက္ျပင္းခ်ႏိုင္ေတာ့သည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ စာရိတၱေက်ာင္းသားတစ္ဦး ကြ်န္မလက္ထဲေရာက္မွ ျပႆနာေက်ာင္းသား ျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ ရွက္စရာေကာင္းလိုက္မလဲ။ ကြ်န္မ၏ ဂရုစိုက္မႈမ်ားက ထိုနံပါတ္(၉) ေက်ာင္းသားအေပၚ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားထက္ပင္ ပိုလြန္းေနသည္။ ေက်ာင္းသားေကာင္းတစ္ဦးအေပၚ ဒီေလာက္ဂရုစိုက္မႈကလည္း ရွိသင့္သည္ဟု ကြ်န္မထင္သည္။

ခြင့္ရက္ေစ့ျပီး ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီ ျပန္ေရာက္လာသည္။ ဆရာမကို ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း ကြ်န္မမွာ၀မ္းသာအားရ ေဖာက္သည္ခ်မိသည္။

“ကေလးေတြ လိမ္မာလိုက္ၾကတာ။ ဟိုေက်ာင္းသားေလးဆို ဆရာမ ခ်ီးက်ဴးတာ လိုေတာင္လိုေနေသးတယ္။ ထူးခြ်န္တာမွ အရမ္းပဲကြယ္”

ကြ်န္မစကားကို ၾကားေတာ့ ဆရာမ စကၠန္႔သံုးဆယ္မွ် ကြ်န္မကို ေၾကာင္ၾကည့္ေနသည္။ ကြ်န္မေျပာသမွ်ကို နားမလည္ဟန္ ျပခဲ့သည္။

“ဆရာမအျမဲေျပာတဲ့ ဟိုခံုနံပါတ္(၉) ေက်ာင္းသားေလးေလ။ ၾကီးလာရင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တစ္ဦးျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ ကေလးေလးေလ”
“ ဘယ္က ခံုနံပါတ္(၉)ကေလးလဲ..?”

ေဒၚခ်ယ္ရီမွာ တအံ့တၾသျဖင့္ ကြ်န္မကို ျပန္ေမးသည္။ ေနာက္မွ တစ္ခုခုကို သေဘာေပါက္သြားဟန္ျဖင့္...

“ေအာ္.. အဲဒီကေလးလား..? သူ႔အေဖ နယ္ေျပာင္းရမယ္ဆိုလို႔ သီတင္းကြ်တ္ ေက်ာင္းမပိတ္ခင္ကတည္းက ေျပာင္းသြားျပီေလ။ ေနာက္ေယာက်္ားေလးအသစ္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာလို႔ အဲဒီခံုမွာပဲ ထိုင္ခိုင္းခဲ့တာ။ အသစ္ေျပာင္းလာတဲ့ကေလးက ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္။ အျမဲရန္လိုေနတတ္တယ္။ အတန္းထဲက ကေလးေတြ သူနဲ႔အေခၚအေျပာနည္းၾကတယ္။ တစ္ျခားဘာသာ သင္တဲ့ ဆရာမေတြ ကြ်န္မေရာက္လာတာနဲ႔ သူ႔အေၾကာင္းတိုင္ၾကတယ္။ ဆရာမတစ္ေယာက္ပဲ သူ႔ကိုခ်ီးက်ဴးတာ။ ဒါလား သူ႔စာအုပ္? မယံုႏိုင္စရာပဲ။ ေျပာင္းလာစ သူ႔စာအုပ္က အဖံုးေတာင္ မရွိပါဘူး။ တစ္လအတြင္း ဆရာမ ဘယ္လိုသင္လိုက္တာလဲဟင္?”

ဗလာစာအုပ္ကို မယံုႏိုင္စြာ လွန္ၾကည့္ရင္း ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီ ေျပာသည္။ ကြ်န္မကို ၀ါးျမိဳမတတ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ သံသယစိတ္မ်ားက အခုမွ ကင္းစင္လာခဲ့သည္။ ေအာ္... မတူညီခဲ့ၾကတဲ့ လွ်ဳိ႕၀ွက္နံပါတ္(၉)ေတြကိုး။ ဇာတ္ရည္လည္လာမွ ကြ်န္မ အားရေက်နပ္စြာ ျပံဳးမိသည္။ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကိုလည္း ဆရာမအား ကြ်န္မ ရွင္းျပမေနခ်င္ေတာ့။ ဒါဟာလည္း ကြ်န္မႏွင့္ ကြ်န္မအတြက္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္သာျဖစ္သည္။

ဉာဏ္ေကာင္းထူးခြ်န္ေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးကို ခ်ီးက်ဴးတာထက္ ဆိုးသြမ္းေသာေက်ာင္းသားတစ္ဦးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္လိုက္ျခင္းကို ကြ်န္မပိုဂုဏ္ယူမိသည္။ ႏြံနစ္ေနေသာ အဖိုးတန္ ပတျမားတစ္လံုးအတြက္ အညစ္အေၾကးကို သန္႔စင္ေပးေသာ ေရၾကည္တစ္ေပါက္ျဖစ္ေအာင္ ကြ်န္မၾကိဳးစားရဦးမည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈအျပည့္ျဖင့္ ကေလးတိုင္းသည္ လွ်ဳိ႕၀ွက္နံပါတ္(၉) ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ကြ်န္မေမွ်ာ္လင့္မိသည္။


မူရင္းေရးသားသူ -- Zou Duì Lián  (ထိုင္ဝမ္ ကေလးစာေပစာေရးဆရာ)၏ စာတစ္ပုဒ္အား ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္သည္။

ႏိုင္းႏိုင္းစေန (Friday, April 04, 2008)
.
“ဒီႏွစ္ ကြ်န္မအရမ္းကံေကာင္းတာပဲ.. ကေလးေတြက တက္ညီလက္ညီရွိျပီး စကားကိုနားေထာင္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဆို အရမ္းလိမ္မာတာပဲ။ ၾကီးလာရင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္ႏိုင္တယ္”

ထိုႏွစ္က ေက်ာင္းဖြင့္ျပီး သိပ္မၾကာပါ။ ကြ်န္မေရွ႕တြင္ထိုင္ေသာ ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီက ၀မ္းသာအားရ ေျပာလာသည္။ နားေနခန္းရွိ ဆရာမမ်ားအားလံုး ထိုအေျပာကို စိတ္၀င္စားၾကသည္။

ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီ၏ ေျပာျပခ်က္အရ ထိုေက်ာင္းသားမွာ ေက်ာင္းဖြင့္စတြင္ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ မရင္းႏွီးေသာ အတန္းထဲမွ ေက်ာင္းသားသစ္မ်ားအတြက္ ကိုယ္တိုင္ ေက်ာင္းေျမပံုဆဲြျပီး လိုက္ျဖန္႔ေဝခဲ့ေၾကာင္း....

“ထီထြင္ဉာဏ္ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့ကေလးပဲ။ အတန္းထဲကေက်ာင္းသားေတြနဲ႔လည္း သင့္ျမတ္ေအာင္ေပါင္းတတ္တယ္။ လူခ်စ္လူခင္မ်ားျပီး စိတ္ၾကီးမဝင္တတ္ဘူး။ သူ႔ကို အတန္းေခါင္းေဆာင္ ၀ုိင္းေျမႇာက္ၾကတယ္ေလ” ဆရာမက ဂုဏ္ယူစြာေျပာသည္။ ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီမွာ တတိယတန္း(ေအ) အတန္းပိုင္ဆရာမျဖစ္သည္။ ကြ်န္မမွာ(စီ) အတန္းပိုင္ျဖစ္ျပီး ထိုကဲ့သို႔ ထူးခြ်န္ေသာ ေက်ာင္းသားႏွင့္ မၾကံဳလိုက္ရျခင္းအတြက္ ႏွေျမာမိသည္။

ေဒၚခ်ယ္ရီမွာ စည္းကမ္းၾကီးျပီး အသင္အျပေကာင္းေသာ ဆရာမတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ထူးခြ်န္လိမ္မာေသာအတန္း၏ အတန္းပိုင္ဆရာမျဖစ္ရသည္ကို အားရေက်နပ္သူျဖစ္သည္။ အျမဲတမ္း ထိုေက်ာင္းသား၏ အက်င့္စရိုက္ႏွင့္ လိမ္မာေရးျခားရွိပံုကို ကြ်န္မတို႔အားေျပာျပတတ္သည္။

“ကြ်န္မအတန္းထဲက ဟိုခံုနံပါတ္(၉)ေလ....” ဟု အစခ်ီျပီး ေျပာလိုက္ေသာ စကားတိုင္းက နားေထာင္ရသူအဖို႔ အားရေက်နပ္စရာေကာင္းလွသည္။ သူ၏လုပ္ရပ္မ်ားက အသက္(၇)ႏွစ္သာရွိေသာ ေက်ာင္းသား၏ လုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္ပင္ မတူေပ။ အတန္းထဲရွိ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ထမင္းဘူးေမွာက္သြားလွ်င္ သူ႔ထမင္းကို တစ္၀က္ခဲြေပးျခင္း၊ လဲက်သြားေသာ ေက်ာင္းသားကို ၀ိုင္းေလွာင္ေနၾကေသာ သူမ်ားအား ဆိုဆံုးမျခင္း၊ ဆရာမ ေနထိုင္မေကာင္းေသာအခါ ဆရာမကိုယ္စား အတန္းသားမ်ားအား ကူထိန္းေပးျခင္းစသည္မ်ားကို ဆရာမလိုက္ေျဖရွင္းစရာ မလိုေအာင္ သူ႔ဘာသာျပဳလုပ္သြားသည္။ ထိုကေလးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ခ်ီးက်ဴးစကားကို အျမဲၾကားရေသာေၾကာင့္ ခံုနံပါတ္ႏွင့္တဲြျပီး သူ႔အား ကြ်န္မတို႔က လွ်ဳိ႕၀ွက္နံပါတ္(၉)ဟုသာ ေခၚၾကသည္။

ထိုနံပါတ္(၉)မွာ ကူညီတတ္ရံုမက စာလည္းေတာ္သည္။ တစ္ခါက သူ႔စာအုပ္ကို ေဒၚခ်ယ္ရီ ယူလာျပဖူးသည္။ စာအုပ္မွာ သပ္ရပ္သန္႔ရွင္းျပီး လက္ေရးမွာ ၀ိုင္းစက္ေနသည္။ တတိယတန္းကေလး၏ လက္ေရးႏွင့္ပင္ မတူေပ။

ဆရာမ၏ ေျပာျပခ်က္အရ သူသည္ သာမန္မိသားစုမွ ၾကီးျပင္းလာသူျဖစ္သည္။ ဖခင္မွာ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ျပီး မိခင္မွာအိမ္ဆိုင္ဖြင့္ထားသည္။ မိဘမ်ားက စီးပြားေရး ရုန္းကန္ေနရေသာေၾကာင္း သူ႔အား အခ်ိန္ျပည့္ဂရုမစိုက္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါ။ သို႔ေသာ္ သူသည္ မိမိအသိစိတ္ျဖင့္ ထူးခြ်န္ေအာင္ ၾကိဳးစားခဲ့သည္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီက ဂုဏ္ယူစြာခ်ီးမြမ္းခဲ့သည္။

ထိုေက်ာင္းသားအေၾကာင္းကို ၾကားရေတာ့ ကြ်န္မတို႔ဆရာမမ်ား သက္ျပင္းကိုယ္စီခ်မိသည္။ တတ္ႏိုင္ေသာ အခ်ဳိ႕မိဘမ်ားက ကိုယ့္သားသမီး ေခတ္ေနာက္မက်ေစရန္၊ ဘ၀တြင္ တာထြက္ေကာင္းေစရန္ သင္တန္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ပိုက္ဆံအကုန္ခံျပီး ပို႔ေပးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ခ်ဳိ႕သားသမီးမ်ားက မိဘမ်ားႏွင့္ အေပးအယူ မမွ်ခဲ့ၾက၊ အခြင့္အေရးကို အလဲြသံုးစား လုပ္ပစ္ၾကသည္။

သီတင္းကြ်တ္ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ေတာ့ ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီက သင္တန္းတက္ဖို႔အတြက္ ခြင့္တစ္လယူသည္။ ဆရာမအစားထိုး ရွာမရသျဖင့္ သူ႔အတန္းကိုပါ ကြ်န္မတာ၀န္ယူရသည္။ သူ႔အတန္းကိုသင္ဖို႔ ကြ်န္မတက္ၾကြေနမိသည္။ လွ်ဳိ႕၀ွက္ေသာ နံပါတ္(၉) ေက်ာင္းသားႏွင့္ ကြ်န္မကိုယ္ေတြ႔ ဆက္ဆံရမည္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ပထမအခ်ိန္ နာမည္ေခၚလူစစ္ေတာ့ သူ႔ကိုကြ်န္မ ေသခ်ာၾကည့္မိသည္။ အကၤ်ီျဖဴအသစ္စက္စက္ကို ၀တ္ထားေသာ္လည္း ေခ်းေညႇာ္မ်ားျဖင့္ ညစ္ပတ္ေနသည္။ မႈိင္ေတြေငးေမာေနျပီး သြက္လက္ဟန္ မျပခဲ့ေပ။ ဒီတစ္ေယာက္ပဲလား? ဆရာမ အျမဲခ်ီးက်ဴးတဲ့ ခံုနံပါတ္(၉)ေက်ာင္းသား?

သူ႔နာမည္ႏွင့္ ခံုနံပါတ္ကို ကၽြန္မျပန္တိုက္ၾကည့္သည္။ ေသခ်ာပါတယ္... ေကာင္းသတင္း အျမဲေမြးခဲ့တဲ့ ခံုနံပါတ္(၉)ေက်ာင္းသား....ကြ်န္မစာစသင္ေတာ့ စာေတြကို ျပန္ေႏြးေပးရင္း အရင္စာအေဟာင္းေတြကို ေမးၾကည့္သည္။ ေက်ာင္းသားတိုင္းက အလုအယက္ ေျဖဆိုၾကသည္။ ခံုနံပါတ္(၉)ေက်ာင္းသား၏ အေျဖကို ကြ်န္မေစာင့္ေမွ်ာ္မိသည္။ သို႔ေသာ္ အတန္းစတက္သည္မွ ဆင္းသည္အထိ ေငးငိုင္ေနျပီး ထိုင္ေနရာမွ မေရြ႔ခဲ့ပါ။ အားေဖ်ာ့ေသာ မ်က္လံုးျဖင့္ အကၤ်ီေပၚက ၾကယ္သီးကိုသာ စူးစိုက္ၾကည့္ေနသည္။

ဆရာမေျပာထားတာနဲ႔ တစ္ျခားစီပါလား? ကြ်န္မတို႔ အထင္ၾကီးေအာင္၊ သူ႔အတန္းနာမည္ေကာင္း ရဖို႔အတြက္ တမင္ေျပာတာလား? ကြ်န္မ မယံုၾကည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္မိသည္။

ဆရာမတစ္ဦး၏ လုပ္သက္ႏွင့္ အေတြ႔အၾကံဳအရ တပည့္တစ္ဦး၏ အရည္အခ်င္းကို အခ်ိန္တိုတိုအတြင္းး အကဲခတ္ဖို႔ရာ မခဲယွဥ္းလွပါ။ ကြ်န္မစာသင္ေနခ်ိန္အတြင္း သူသည္ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း၊ အျခားသူမ်ား၏ ပစၥည္းမ်ားကို လုယူျခင္း၊ ရန္စျပီး ၀န္မခံတတ္ျခင္း၊ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားကို ရန္ရွာေနတတ္ျခင္းမ်ားကို သူျပဳလုပ္ေနတတ္သည္။ ကြ်န္မအလြန္သည္းခံျပီး သူ႔ကို ဆိုဆံုးမဖူးသည္။ ဘာေၾကာင့္ သူ႔အျပဳအမႈမ်ားက ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီႏွင့္ ကြ်န္မၾကားတြင္ အျခားနားၾကီး ျခားနားေနပါလိမ့္...?

ဆရာမဆီက ဖုန္းလာတိုင္း “ကြ်န္မအတန္းက ကေလးေတြ လိမ္မာရဲ႕လား? အဆင္ေျပရဲ႕လား?” ဒါကိုပဲ ဆရာမကေမးခဲ့သည္။ ဆရာမဆီက ဘာတစ္ခုမွ လွ်ဳိ႕၀ွက္ဖံုးကြယ္ထားဟန္၊ မသကၤာဟန္ မျပခဲ့ပါ။ ထိုေက်ာင္းသားႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ဆရာမကို ကြ်န္မအက်ဳိးအေၾကာင္း မေမးရဲခဲ့။ တစ္ျခား ဆရာမမ်ားကိုလည္း ထိုေက်ာင္းသား၏အျဖစ္ကို ကြ်န္မရင္မဖြင့္ရဲခဲ့။ ကြ်န္မကပဲ အသင္အျပ မကြ်မ္းက်င္လို႔လား၊? သူနားလည္ေအာင္ မရွင္းျပတတ္လို႔ပဲလား? ဒီကေလး ကြ်န္မကိုမ်ား ပညာစမ္းေနသလား? ယံုမွား သံသယစိတ္မ်ားက ကြ်န္မအား ၀ါးျမိဳမိမတတ္ ခံစားမိသည္။

ေဒၚခ်ယ္ရီ အတန္းကိုသင္ဖို႔ ေခါင္းမညိတ္ခဲ့မိရင္ အေကာင္းသားဟု တစ္ခါတရံ ကြ်န္မေနာင္တရမိသည္။ ကြ်န္မ မသင္ခဲ့မိလွ်င္ နံပါတ္(၉)ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး သူ၏ေကာင္းသတင္းမ်ားကိုသာ ကြ်န္မၾကားရဦးမည္။ ကြ်န္မစာသင္တိုင္း အေႏွာင့္အယွက္ တစ္မ်ဳိးမဟုတ္တစ္မ်ဳိး ေပးတတ္ေသာ သူေၾကာင့္ မၾကာခဏ ကြ်န္မေဒါသထြက္စရာ မလိုေတာ့။ ကိုယ္ေတြ႔သင္မိကာမွ အထင္ႏွင့္အျမင္မွာ လံုး၀ကဲြျပားေနခဲ့သည္။ ကြ်န္မလာသင္မွ ဒီကေလးပ်က္စီးသြားမည္ဆိုလွ်င္ ဆရာမမ်ားၾကား ကြ်န္မလည္း မ်က္ႏွာပန္းလွေတာ့မည္ မဟုတ္။ အရာတိုင္းက ကြ်န္မ၏ အသင္အျပမေကာင္းေသာ အားနည္းခ်က္သာျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ထိုအားနည္းခ်က္ကို ကြ်န္မေကာင္းေကာင္း ျပဳျပင္ရဦးမည္။

သို႔ႏွင့္ သူ႔အား အျခားေက်ာင္းသားမ်ားထက္ ကြ်န္မအခ်ိန္ယူျပီး အားသြန္ခြန္စိုက္သင္ခဲ့သည္။ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ သူ႔အား ကြ်န္မအနားသို႔ေခၚျပီး စကားေျပာျခင္း၊ သူတစ္ပါးအား ကူညီတတ္ေအာင္ သင္ေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ အတန္းသားမ်ားအား ကြ်န္မေမးခြန္းတစ္ခု ေမးတိုင္း သူ႔အေျဖကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနဟန္ျဖင့္ သူ႔အားေစာင္းငဲ့ၾကည့္မိသည္။ သို႔ေသာ္ ေျဖဖို႔အလုအယက္ လက္ေျမႇာက္ၾကေသာ ကေလးမ်ားထဲတြင္ သူမပါခဲ့ေပ။

တစ္ရက္တြင္ နံပါတ္(၉)မွ အမွတ္မထင္ ေျမႇာက္လိုက္ေသာ လက္ကိုၾကည့္ျပီး ကြ်န္မမွာ ထီေပါက္ေသာသူကဲ့သို႔ ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မိသည္။ သူေျဖလိုက္ေသာ အေျဖမွာလည္း ကြ်န္မထင္ထားတာထက္ပင္ အခ်က္အလက္ စံုညီခဲ့သည္။ ၾသဘာသံမ်ားက တစ္တန္းလံုးကို လႊမ္းသြားခဲ့သည္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီ အျမဲခ်ီးမြမ္းေနတတ္ျဖစ္မည္။ ဒီလိုႏွင့္ ကြ်န္မတို႔ႏွစ္ဦးၾကား အျပန္အလွန္ ဆက္ဆံမႈက ေႏြးေထြးစြာေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ ကြ်န္မစာသင္ခ်ိန္တြင္ စိတ္၀င္တစား နားေထာင္တတ္လာျပီး သင္သမွ်စာကိုလည္း မွန္မွန္လုပ္လာတတ္သည္။ ရွိရင္းစဲြ သူ႔အရည္အခ်င္းမ်ားက တေျဖးေျဖးသိသာလာခဲ့သည္။ ထိုအခါမွ ကြ်န္မလည္း သက္ျပင္းခ်ႏိုင္ေတာ့သည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ စာရိတၱေက်ာင္းသားတစ္ဦး ကြ်န္မလက္ထဲေရာက္မွ ျပႆနာေက်ာင္းသား ျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ ရွက္စရာေကာင္းလိုက္မလဲ။ ကြ်န္မ၏ ဂရုစိုက္မႈမ်ားက ထိုနံပါတ္(၉) ေက်ာင္းသားအေပၚ အျခားေက်ာင္းသားမ်ားထက္ပင္ ပိုလြန္းေနသည္။ ေက်ာင္းသားေကာင္းတစ္ဦးအေပၚ ဒီေလာက္ဂရုစိုက္မႈကလည္း ရွိသင့္သည္ဟု ကြ်န္မထင္သည္။

ခြင့္ရက္ေစ့ျပီး ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီ ျပန္ေရာက္လာသည္။ ဆရာမကို ေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း ကြ်န္မမွာ၀မ္းသာအားရ ေဖာက္သည္ခ်မိသည္။

“ကေလးေတြ လိမ္မာလိုက္ၾကတာ။ ဟိုေက်ာင္းသားေလးဆို ဆရာမ ခ်ီးက်ဴးတာ လိုေတာင္လိုေနေသးတယ္။ ထူးခြ်န္တာမွ အရမ္းပဲကြယ္”

ကြ်န္မစကားကို ၾကားေတာ့ ဆရာမ စကၠန္႔သံုးဆယ္မွ် ကြ်န္မကို ေၾကာင္ၾကည့္ေနသည္။ ကြ်န္မေျပာသမွ်ကို နားမလည္ဟန္ ျပခဲ့သည္။

“ဆရာမအျမဲေျပာတဲ့ ဟိုခံုနံပါတ္(၉) ေက်ာင္းသားေလးေလ။ ၾကီးလာရင္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တစ္ဦးျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ ကေလးေလးေလ”
“ ဘယ္က ခံုနံပါတ္(၉)ကေလးလဲ..?”

ေဒၚခ်ယ္ရီမွာ တအံ့တၾသျဖင့္ ကြ်န္မကို ျပန္ေမးသည္။ ေနာက္မွ တစ္ခုခုကို သေဘာေပါက္သြားဟန္ျဖင့္...

“ေအာ္.. အဲဒီကေလးလား..? သူ႔အေဖ နယ္ေျပာင္းရမယ္ဆိုလို႔ သီတင္းကြ်တ္ ေက်ာင္းမပိတ္ခင္ကတည္းက ေျပာင္းသြားျပီေလ။ ေနာက္ေယာက်္ားေလးအသစ္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာလို႔ အဲဒီခံုမွာပဲ ထိုင္ခိုင္းခဲ့တာ။ အသစ္ေျပာင္းလာတဲ့ကေလးက ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္။ အျမဲရန္လိုေနတတ္တယ္။ အတန္းထဲက ကေလးေတြ သူနဲ႔အေခၚအေျပာနည္းၾကတယ္။ တစ္ျခားဘာသာ သင္တဲ့ ဆရာမေတြ ကြ်န္မေရာက္လာတာနဲ႔ သူ႔အေၾကာင္းတိုင္ၾကတယ္။ ဆရာမတစ္ေယာက္ပဲ သူ႔ကိုခ်ီးက်ဴးတာ။ ဒါလား သူ႔စာအုပ္? မယံုႏိုင္စရာပဲ။ ေျပာင္းလာစ သူ႔စာအုပ္က အဖံုးေတာင္ မရွိပါဘူး။ တစ္လအတြင္း ဆရာမ ဘယ္လိုသင္လိုက္တာလဲဟင္?”

ဗလာစာအုပ္ကို မယံုႏိုင္စြာ လွန္ၾကည့္ရင္း ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီ ေျပာသည္။ ကြ်န္မကို ၀ါးျမိဳမတတ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ သံသယစိတ္မ်ားက အခုမွ ကင္းစင္လာခဲ့သည္။ ေအာ္... မတူညီခဲ့ၾကတဲ့ လွ်ဳိ႕၀ွက္နံပါတ္(၉)ေတြကိုး။ ဇာတ္ရည္လည္လာမွ ကြ်န္မ အားရေက်နပ္စြာ ျပံဳးမိသည္။ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကိုလည္း ဆရာမအား ကြ်န္မ ရွင္းျပမေနခ်င္ေတာ့။ ဒါဟာလည္း ကြ်န္မႏွင့္ ကြ်န္မအတြက္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္သာျဖစ္သည္။

ဉာဏ္ေကာင္းထူးခြ်န္ေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးကို ခ်ီးက်ဴးတာထက္ ဆိုးသြမ္းေသာေက်ာင္းသားတစ္ဦးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္လိုက္ျခင္းကို ကြ်န္မပိုဂုဏ္ယူမိသည္။ ႏြံနစ္ေနေသာ အဖိုးတန္ ပတျမားတစ္လံုးအတြက္ အညစ္အေၾကးကို သန္႔စင္ေပးေသာ ေရၾကည္တစ္ေပါက္ျဖစ္ေအာင္ ကြ်န္မၾကိဳးစားရဦးမည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈအျပည့္ျဖင့္ ကေလးတိုင္းသည္ လွ်ဳိ႕၀ွက္နံပါတ္(၉) ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ကြ်န္မေမွ်ာ္လင့္မိသည္။


မူရင္းေရးသားသူ -- Zou Duì Lián (ထိုင္ဝမ္ ကေလးစာေပစာေရးဆရာ)၏ စာတစ္ပုဒ္အား ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္သည္။

ႏိုင္းႏိုင္းစေန (Friday, April 04, 2008)
.

0 comments:

Post a Comment

သူငယ္ခ်င္း... ဒီပို႕စ္ေလးနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ အျမင္ေလးကို ေဖာ္ျပေပးပါဦး။သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ comment တစ္ခုဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္ပါ။ဒါေၾကာင့္ အမွတ္တရ စကားေလးေတြ ေျပာၿပီး အၾကံဥာဏ္ ေလးေတြ ေပးခဲ့ပါဦးဗ်ာ။

သူငယ္ခ်င္း... မွတ္ခ်က္ေပးလိုပါက အကြက္ထဲ ေရးခ်င္တာ ေရးၿပီး အရင္ဆံုး
WORD VERIFICATION မွ ကုဒ္နံပတ္မ်ားကို မွန္ကန္စြာ ရိုက္ထည္႔ပါ။

Google အကြက္ေလးကို ႏွိပ္ပါ။ Name/URL ေရြးႏွိပ္ပါ။ ၿပီးရင္ Name မိမိနာမည္
URL ေနရာေလးတြင္ မိမိရဲ႕ဆိုက္လိပ္စာ ဒါမွမဟုတ္ (အီးေမး)ေရးၿပီး Publish Your
Comment ေနရာေလးကို ႏွိပ္ပါ။

စာဖတ္သူမ်ား ေရးသားလာေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားကို စီစစ္၍သာ လက္ခံ ေဖာ္ၿပေပး
ေနပါ၍ စာဖတ္သူမ်ား ေပးလာေသာ မွတ္ခ်က္ မ်ားကို ခ်က္ခ်င္းၿမင္ရမည္
မဟုတ္ပါ။

ထို႕ေၾကာင့္ အတည္ျပဳျပီးေၾကာင္းကိုေတာ့ ေနာက္ထပ္တစ္ၾကိမ္ ျပန္လည္လာေရာက္ၾကည့္ရွဳဖို႕ေတာ့ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္ေနာ္။

လာေရာက္ဖတ္ရွဳတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတို႕ကို ခင္မင္ေလးစားလ်က္.......
ေရႊမန္းသားေလးေ၀ယံ (နည္းပညာ)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Account