Member ၀င္ဖို႕ ဖိတ္ေခၚပါတယ္ဗ်ာ...!!!

Sunday, February 17, 2013

ဝတ္စားဆင္ယင္သတိယွဥ္


၂ဝ၁၃ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ဝ ရက္ေန႔ထုတ္ ႏုိင္ငံပုိင္ သတင္းစာ မ်ားတြင္ (၅၅)ႀကိမ္ေျမာက္ ဂရမ္မီ ဆုေပးပြဲ အခမ္းအနားကုိ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁ဝရက္ (တနဂၤေႏြေန႔) တြင္ ေလ့ာစ္အိန္ ဂ်လိစ္ၿမိဳ႕ စတတ္ဖယ္လ္ စင္တာ၌ က်င္းပမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအခမ္း အနားသုိ႔ တက္ေရာက္မည့္ အႏု ပညာရွင္ မ်ားသည္ ခႏၶာကုိယ္ အစိတ္အပုိင္း မ်ားကုိ လံုၿခံဳစြာ


ဖံုးအုပ္ထားေသာ အဝတ္ အစားမ်ား ဝတ္ဆင္ ၾကရန္ႏွင့္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အတုိင္းသား ျမင္ေတြ႕ ေစႏုိင္ေသာ ပါးလႊာသည့္ အဝတ္အစား ဒီဇုိင္းမ်ား ဝတ္ဆင္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားေပးႏုိင္ ၾကပါရန္ ၎အခမ္း အနားကုိ တုိက္႐ိုက္ ႐ိုက္ကူး ထုတ္လႊင့္မည့္ စီဘီအက္စ္ ႐ုပ္သံလုိင္းက အႏု ပညာရွင္ မ်ားကုိ ေမတၱာရပ္ခံ ထားေၾကာင္း သတင္း ဖတ္႐ႈရသည္။
ထုိအခါ ''အစား၌ လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္ျခင္း၊ အဝတ္ တန္ဆာ၌ လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္ျခင္း၊ ေယာက်္ား တစ္ပါး၌ လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္ျခင္း၊ ဥစၥာကုိ တပ္မက္၍ လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္ လည္ျခင္း၊ အသြား အလာ၌ လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္ျခင္း'' ဟူေသာ မိန္းမတုိ႔၏ ေလာ္လည္ျခင္း ငါးပါးအနက္ အဝတ္ တန္ဆာ၌ ေလာ္လည္ျခင္း မရွိေစရန္ ေမတၱာ ရပ္ခံေသာ သတင္းျဖစ္၍ မုဒိတာ ပြားမိသည္။ တစ္ဆက္တည္းပင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ က်င္းပေသာ ႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲ၊ ေတးဂီတ ၿပိဳင္ပြဲမ်ားႏွင့္ Show ပြဲမ်ား စသည္ တုိ႔ကုိ ျမင္ေယာင္မိသည္။ ''ထုိပြဲမ်ားကုိ တုိက္႐ိုက္ ႐ိုက္ကူး ထုတ္လႊင့္ေသာ ႐ုပ္သံလုိင္းမ်ား၊ ပြဲစီစဥ္သူမ်ား၊ ကူညီပံ့ပုိး ၾကသူမ်ား၊ ဒီဇုိင္နာ မ်ားကလည္း ဤကဲ့သုိ႔ ေမတၱာ ရပ္ခံၾက လွ်င္ ေကာင္းေလစြ''ဟု ေတြးမိသည္။
စင္စစ္ ျမန္မာတုိ႔သည္ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေသာ ကုိယ္ပုိင္ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ ရွိၿပီး ျဖစ္သည္။ ျမတ္ဗုဒၶ အဆံုးအမႏွင့္ အညီ ဟီရိၾသတၱပၸ တရား လက္ကုိင္ထားၾက သူမ်ား ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာတုိ႔၏ (အထူးသျဖင့္ လူငယ္တုိ႔၏) ဝတ္စား ဆင္ယင္မႈ မ်ားမွာ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈကုိ မ်က္ကြယ္ ျပဳလာေၾကာင္း အမွန္ အတုိင္း ဝန္ခံ ရေပမည္။ ဝတ္ဆင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ''ေတာင္းမွာအကြပ္၊ လူမွာအဝတ္'' ဟူေသာ လမ္းၫႊန္ ဆုိ႐ိုးရွိၿပီး ျဖစ္ရာ ''အနားကြပ္ ရွိေသာ ေတာင္းသည္ ေသသပ္ခုိင္ခံ့ သကဲ့သုိ႔ အရာဌာန အလုိက္ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အဝတ္ကုိ ဝတ္ေသာသူသည္ တင့္တယ္ ခံ့ညားသည္'' ဟူသည့္ ဆုိလုိရင္းကုိ ဂဃနဏ သိရွိ လုိက္နာၾကရန္ လုိသည္။ ထုိ႔ျပင္ ''သည္ခရီးႏွင့္ သည္ထီး၊ သည္လမ္းႏွင့္ သည္ပန္း''၊ ''အဆင္ မတတ္လွ်င္ ဆန္းလ်က္ႏွင့္ မလွ၊ အငင္ မတတ္လွ်င္ ပန္းလ်က္ႏွင့္ မရ'' စေသာ သတိေပးမႈ မ်ားကုိလည္း သိရွိ လုိက္နာၾကရန္ လုိအပ္သည္။
ဝတ္စား ဆင္ယင္ရာတြင္ သံဃာေတာ္ မ်ားသည္ ''ခ်မ္းပူကုိဖ်က္၊ ျခင္မွက္ေလေန၊ ကင္းေႁမြလြဲသုန္၊ ဟီရိဂုဏ္ကုိ၊ ကုန္ေစတတ္စြာ၊ ကုိယ္အဂၤါကုိ၊ လုံပါေစလုိ၊ ကုိယ္ကုိစံပယ္၊ ဆင္ျပင္မယ္ဟု၊ စိတ္ဝယ္မသန္း၊ ဤသကၤန္းကုိ၊ ဖံုးလႊမ္းသံုးေဆာင္ ပါသတည္း'' ဟု သကၤန္း ဝတ္႐ံုမႈကုိ ပစၥေဝကၡဏာ ဆင္ျခင္၍ ဝတ္႐ံုရသည္။ ေယာဂီမ်ား သည္လည္း ''ဤအဝတ္ အထည္တုိ႔ကုိ တင့္တယ္ လွပေအာင္ ဝတ္ဆင္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဖံုးလႊမ္းသင့္သည့္ ကုိယ္အဂၤါ တုိ႔ကုိ ဖံုးလႊမ္းႏုိင္ရန္၊ က်န္းမာေရး မပ်က္ရေအာင္ အပူအေအး ဒဏ္ကုိကာကြယ္ တားဆီးႏုိင္ရန္၊ မွက္၊ ျခင္၊ ယင္၊ ေႁမြ၊ ကင္း၊ သန္းတုိ႔ မထိပါး၊ မကုိက္ခဲ ႏုိင္ေစရန္ႏွင့္ အေနအထုိင္ မွ်တ က်န္းမာေရး ရ၍ ျမတ္ဗုဒၶ ၫႊန္ၾကား ဆံုးမေတာ္ မူေသာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာသိကၡာ သံုးပါးကုိ ႀကိဳးစားျဖည့္က်င့္ ႏုိင္ေစရန္ ဝတ္ဆင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္'' ဟု ပစၥ ေဝကၡဏာ ဆင္ျခင္ရသည္။
ေလာကီ လူသားမ်ား ကမူ ပစၥ ေဝကၡဏာ တင္ေလ့ မရွိေသာ္လည္း အရွက္လံု႐ံု မွ်မက တင့္တယ္ေစရန္ ဝတ္ဆင္ရာ၌ ဟီရိ ၾသတၱပၸ တရား ႏွစ္ပါးကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ မရပါ။ ဤသည္မွာ မျဖစ္မေန လုိက္နာရမည့္ အဓိက စည္းကမ္းပင္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္တြင္ ေရွ႕ကြဲ၊ ေနာက္ကြဲ၊ အလယ္ကြဲ၊ ထုိင္လွ်င္ မလံုၿခံဳ၊ အေပၚ လွမ္းတက္ လွ်င္ စိတ္မခ်ရ၊ ေရွ႕ဟုိက္၊ ေနာက္ဟုိက္၊ ေရွ႕သုိ႔ပင္ မငုိက္ရဲ၊ ေပါင္ေပၚ၊ တစ္ျခမ္းေပၚ၊ ရင္လႊမ္းမပါ ဝတ္ဆင္ ေနၾကသည္မွာ မျမင္ခ်င္အဆံုး ျဖစ္ေနသည္။ ျမန္မာ့႐ိုးရာ အတာ သဘင္တြင္ အကဲဆံုး ျဖစ္ေနသည္။
ႏွဲႀကိဳး ဆရာေတာ္ ျပဳစုေသာ ဝ႗ေဘဒနီ က်မ္းတြင္ ''စကၡဳ႐ူေပန သံဝါသာ၊ ရာဂပုတၱံ ဝိဇာယတိ။ စကၡဳ- ပသာဒၾကည္၊ ဌာနမွီ၍ ထုိဤၾကည့္႐ႈ၊ နာမ္စကၡဳသည္ ႐ူေပန-အလုိအႀကိဳက္၊ ကုိယ္စ႐ိုက္မွာ၊ ထိခိုက္တုိက္ဆံု၊ ႐ူပါ႐ံုႏွင့္ သံဝါသာ- အေၾကာင္းေတာ္ရင္း၊ ေပါင္းေဖာ္ျခင္းေၾကာင့္၊ ရာဂပုတၱံ-ေလာဘမူအလား၊ တူမျခားဘဲ၊ လုိလားတတ္လွ၊ သားရာဂကုိ၊ ဝိဇယတိ- ပုိက္သိမ္းေန႔ည၊ မၿငိမ္းရေအာင္၊ ထိန္းမပေစ၊ ဖြားျမင္ေလ၏'' ဟု ဖြင့္ဆုိ ထားသည္ကုိ မေမ့သင့္ေပ။ ျမတ္ဗုဒၶက ''ပါပသၼႎရ မတိမေနာ'' ဟု ေဟာၾကား ခဲ့သည္ကုိလည္း ႏွလံုးသြင္းရန္ လုိအပ္သည္။ သာမန္ အႏၶပုထုဇဥ္ မဆုိထားဘိ နဝက နိပါတ္ေတာ္လာ စ်ာန္ရေသာ ဟရိတစ ရေသ့သည္ ပင္လွ်င္ ဗာရာဏသီျပည္ မိဖုရား ႀကီး၏ ဝိသဘာဂ အာ႐ံုကုိ ျမင္လုိက္သည္ႏွင့္ စ်ာန္ေလွ်ာၿပီး မိဖုရားႀကီးႏွင့္ မွားယြင္း ခဲ့ေပသည္။ မထိေတြ႕မီ စိတ္ေနာက္ ကုိယ္ပါသည္မွာ သင္ခန္းစာ ယူစရာပင္။
Fashion Show မ်ားတြင္ ဒီဇုိင္နာ မ်ားက တီထြင္ဖန္တီး ျပၾကသည္မွာ အႏုပညာ ႐ႈေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ အားရဖြယ္ပင္။ သုိ႔ေသာ္ ဟီရိ ၾသတၱပၸကုိ အေလးထားေသာ လူမႈ ဝန္းက်င္တြင္ Show ပြဲ၌ ဝတ္ဆင္ေသာ Fashion ရာႏႈန္းမည္မွ် အသံုး တည့္မည္ကုိ ဆန္းစစ္ရန္ လုိအပ္သည္။ ခႏၶာကုိယ္ အလွအပကုိ လုိအပ္သည္ထက္ ေဖာ္ျပလွ်င္ ''ယိုသူမရွက္၊ ျမင္သူရွက္'' ရေတာ့မည္။ ထုိ႔ထက္ ကာမဂုဏ္ အာ႐ံုကုိ လံႈ႔ေဆာ္သည့္ အဆင့္ ေရာက္သြား လွ်င္ ရင္ေလးစရာပင္။
ျမတ္ဗုဒၶက ဣတိဝုတ္ ပါဠိေတာ္ သုကၠဓမၼ သုတ္တြင္ ''အရွက္အေၾကာက္ မရွိလွ်င္ ျဖဴစင္ေသာ တရားမရွိ၊ အရွက္အေၾကာက္ ရွိသူတုိ႔၏ ျမတ္ေသာအက်င့္ ျပန္႔ပြား၍ ကိေလသာမွ ၿငိမ္းေအး၏'' ဟု ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ရာ အရွက္အေၾကာက္ ကိန္းဝပ္သူသာ ပစၥဳပၸန္၊ သံသရာ ႏွစ္ျဖာ ေကာင္းက်ဳိး ရႏုိင္ေပသည္။ ဤတြင္ ငါးရာငါးဆယ္ နိပါတ္မွ ''သုဓာေဘာဇန ဇာတ္ေတာ္'' ကုိ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဖာ္ျပလုိသည္။ ''အာသာ၊ သဒၶါ၊ သီရိ၊ ဟီရိ'' ဟူေသာ သိၾကားမင္း၏ သမီးေတာ္ ေလးပါး ကနာရဒ ရေသ့ျမတ္ ထံမွ ပင္လယ္ ကသစ္ပြင့္ကုိ ေတာင္းရာ'' အျမတ္ဆံုး သူကုိ ေပးမည္'' ဟု ေျပာသျဖင့္ ဖခင္၏ အႀကံေပးခ်က္ အတုိင္း အျမတ္ဆံုး သူကုိသိရန္ ေကာသိယ ရေသ့ျမတ္ ထံမွ ဓားဦးကုိ ေတာင္း ၾကသည္။ ရေသ့ျမတ္က နတ္သမီး တစ္ဦးစီ၏ စိတ္ထားကုိ စိစစ္ၿပီး အမည္ႏွင့္ လုိက္ဖက္ေအာင္ အရွက္တရား ေစာင့္ထိန္းသူ ဟီရိ နတ္သမီးကုိ အျမတ္ဆံုး အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ကာ ဓားဦး ေပးလုိက္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဟီရိ နတ္သမီးသည္ နာရဒ ရေသ့ျမတ္ ထံမွ ပင္လယ္ ကသစ္ပြင့္ ကုိလည္း ရရွိခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဟီရိဟူေသာ အရွက္ တရားသည္ အျမင့္ျမတ္ဆုံး ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာ ထင္ရွားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုိးဘြားမ်ားက ''အရွက္ရွိမွ အေၾကာက္ရွိမည္'' ဟူေသာ ဆုိ႐ိုးစကား ထားခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ကုိ သိရွိလုိက္နာ ၾကရမည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ IT နည္းပညာမ်ား အရွိန္ အဟုန္ျဖင့္ တုိးတက္ လာသျဖင့္ ကမၻာႀကီးသည္ ရြာႀကီး တစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္လာသည္။ Globalization သေဘာအရ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ား ယခင္ကထက္ ေရာယွက္လာသည္။ အမ်ဳိးသားေရး ကုိယ္ခံအား မေကာင္းလွ်င္ အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈ စံႏႈန္းမ်ား ပ်က္သုဥ္း သြားေပမည္။
တုိင္းတစ္ပါး ယဥ္ေက်းမႈ ဝါးမ်ဳိမခံ ရေစေရး ႏုိင္ငံသား အားလံုးက အမ်ဳိးသားေရး အျမင္ျဖင့္ ဘက္စံု ေထာင့္စံုမွ အေလးထား ေဆာင္ရြက္ သြားၾကရန္ လုိအပ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္ေသာ ဝတ္စားဆင္ယင္ ထံုးဖြဲ႕ ျခယ္သမႈမ်ား မျပဳလုပ္ဘဲ ဣေႁႏၵသိကၡာ ရွိေသာ ဝတ္စားဆင္ယင္ ထံုးဖြဲ႕ ျခယ္သမႈမ်ား ျပဳလုပ္ကာ ေလာက ပါလ တရား ႏွစ္ပါး ထြန္းကားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ဆင္ျခင္ေတြးဆ မိသမွ် တင္ျပ လုိက္ရေပသည္။

Written by  ေရႊကူ

0 comments:

Post a Comment

သူငယ္ခ်င္း... ဒီပို႕စ္ေလးနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ အျမင္ေလးကို ေဖာ္ျပေပးပါဦး။သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ comment တစ္ခုဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္ပါ။ဒါေၾကာင့္ အမွတ္တရ စကားေလးေတြ ေျပာၿပီး အၾကံဥာဏ္ ေလးေတြ ေပးခဲ့ပါဦးဗ်ာ။

သူငယ္ခ်င္း... မွတ္ခ်က္ေပးလိုပါက အကြက္ထဲ ေရးခ်င္တာ ေရးၿပီး အရင္ဆံုး
WORD VERIFICATION မွ ကုဒ္နံပတ္မ်ားကို မွန္ကန္စြာ ရိုက္ထည္႔ပါ။

Google အကြက္ေလးကို ႏွိပ္ပါ။ Name/URL ေရြးႏွိပ္ပါ။ ၿပီးရင္ Name မိမိနာမည္
URL ေနရာေလးတြင္ မိမိရဲ႕ဆိုက္လိပ္စာ ဒါမွမဟုတ္ (အီးေမး)ေရးၿပီး Publish Your
Comment ေနရာေလးကို ႏွိပ္ပါ။

စာဖတ္သူမ်ား ေရးသားလာေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားကို စီစစ္၍သာ လက္ခံ ေဖာ္ၿပေပး
ေနပါ၍ စာဖတ္သူမ်ား ေပးလာေသာ မွတ္ခ်က္ မ်ားကို ခ်က္ခ်င္းၿမင္ရမည္
မဟုတ္ပါ။

ထို႕ေၾကာင့္ အတည္ျပဳျပီးေၾကာင္းကိုေတာ့ ေနာက္ထပ္တစ္ၾကိမ္ ျပန္လည္လာေရာက္ၾကည့္ရွဳဖို႕ေတာ့ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါတယ္ေနာ္။

လာေရာက္ဖတ္ရွဳတဲ့ သူငယ္ခ်င္းတို႕ကို ခင္မင္ေလးစားလ်က္.......
ေရႊမန္းသားေလးေ၀ယံ (နည္းပညာ)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Account